مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

مأموریت مهم جامعه‌پردازی ولایی به عهده امامان محله است

مراسم معارفه و تکریم امام جماعت جدید و سابق مسجد چهارده معصوم (ع) خیابان لقمان با حضور حجت‌الاسلام  مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مراسم معارفه و تکریم امام جماعت جدید و سابق مسجد چهارده معصوم (ع) خیابان لقمان با حضور حجت‌الاسلام  مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام حسینی تکریم و حجت‌الاسلام اسلامی به عنوان امام جماعت جدید این مسجد معرفی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در لوح انتصاب حجت‌الاسلام اسلامی تأکید کرد: ماموریت مهم جامعه‌پردازی ولایی با محوریت مسجد در طول تاریخ بر دوش عالمان دین بوده و اکنون در گام دوم انقلاب، برعهده امامان محله است. امامان محله در این مسیر با اراده‌های استوار، تلاش می‌کنند با بسط و گسترش جریان ولایت عرضی در جامعه و تقویت پیوند‌های اجتماعی میان مردم از جمله پیوند خانوادگی و صله رحم، پیوند همسایگی و پیوند برادری، کشف و سازماندهی ظرفیت‌های بانوان، نوجوانان و جوانان محله و بهره برداری از ظرفیت‌ها و امکانات حاکمیت، برای تحقق امر امام جامعه و الگوی حکمرانی ولایی در ساحت محله گام بر می‌دارند.

در بخش دیگری از این لوح آمده است: امامان محله سرباز سرسپرده‌ی ولایت در جهاد تبیین هستند و مصداق رسولانی که با ایمان به شکوفایی اسلام ناب محمدی (ص) و رفتار مهربانانه و ایثارگرانه، معارف بلند اهل بیت (ع) و محاسن کلام آن‌ها و سبک زندگی و آئین حکمرانی الهی را با تبیین عملی و گفتاری به مخاطبان می‌رسانند تا هدف بزرگ خداوند برای جامعه بشری که قیام به قسط است را محقق نمایند و مردم را پای کار حل نظام مسائل محله و جامعه در تراز تمدنی بیاورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسلامی به عنوان امام جماعت مسجد چهارده معصوم (ع)، ابراز امیدواری کرد کارگزاران آن مسجد و کنشگران محله خیابان لقمان حول محور امام محله و مسجد با همدلی و وحدت برای ساخت جامعه اسلامی تلاش کنند.

1402/04/18