رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل خبرداد:

۳۰ مسجد استان اردبیل آماده برگزاری مراسم اعتکاف هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل از آمادگی ۳۰ مسجد استان اردبیل برای برگزاری آئین معنوی اعتکاف خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام انور قاسمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف در سخنانی بر ضرورت توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی قبل از آغاز مراسم اعتکاف و آماده سازی مساجد طبق موازین بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی سنت‌های معنوی، آئین اعتکاف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی از آمادگی ۳۰ مسجد استان اردبیل برای برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم ثبت نام از معتکفین از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در مساجدی که اعتکاف برگزار می‌شود آغاز می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل گفت: به‌عنوان مثال درشهرستان اردبیل مساجد قدس، حافظ، الزهرا (س) شهرک آزادی، نواب صفوی و سادات ويژه بانوان و مساجد جامع، اعظم و حضرت ابوالفضل (ع) شهرک سینا ويژه برگزاري مراسم اعتكاف برادران؛ آماده  شدند و در مجموع ۳۰ مسجد در اين استان آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند.

حجت‌الاسلام قاسمی با اشاره به برگزاری این مراسم معنوی در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب اضافه کرد: در این سه روز برنامه‌های متعددی از جمله «سخنرانی با موضوع جهاد تبيين، اقامه نماز جماعت، تلاوت و تفسير آيات قرآن، مديحه سرايي و گفتمان‌هاي ديني پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص هزينه‌ها و تأمین مالی این مراسم اذعان داشت: تلاش ما بر این بود در سال‌های اخیر با مشاركت نهادهای دولتی هزينه‌ها را براي شركت كنندگان به حداقل برسانیم امسال نيز تلاش‌هايي در اين زمينه انجام گرفت و خیرین شهرستان اردبيل آمادگی خود را برای تامین بخشی از هزینه‌های مراسم اعتکاف اعلام کردند.

در این جلسه مقرر شد: ثبت نام معتکفین در مساجد انجام شود و شيو‌نامه رعایت دستورالعمل‌ها و مجوزهای بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا در جلسه ستاد اعتکاف استان که در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، بررسی و تصمیمات نهایی در خصوص نحوه اجرای مراسم اعتکاف اتخاذ شود.

گفتنی است، مراسم معنوی اعتکاف از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار خواهد شد.

1400/11/08