برگزاری همایش هیئات حسینی و مداحان اهل بیت (ع) در تبریز

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز از برگزاری همایش هیئت های حسینی و مداحان اهل بیت (ع) در آستانه محرم جهت هماهنگی هر چه بیشتر بین هیئات برای اجرای منسجم مراسم و برنامه های این ایام خبر داد.

برگزاری همایش هیئات حسینی و مداحان اهل بیت (ع) در تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مظفر رجب زاده با اعلام این خبر گفت: این همایش با هماهنگی بیشتر بین هیئت های حسینی جهت استفاده از ظرفیت ماه محرم برای تبیین و تبلیغ پیام ها و درس های نهضت عاشورا در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار شد.

 وی خاطر نشان شد: هیئت های مذهبی رسالت سنگینی بر دوش دارند و باید در مسیر ترویج و تحقق اهداف والای نهضت حسینی حرکت و ضمن محافظت از اصل هیئت، از ورود بدعت ها و آسیب ها به متن این تشکل های دینی مردمی جلوگیری کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز تصریح کرد: مداحان اهل بیت باید با استفاده از مفاهیم پر محتوا و متقن در اشعار مورد استفاده در مراسم و سوگواری های دهه محرم به رساندن پیام های امید آفرین توجه کنند.

حجت الاسلام رجب زاده گفت: امروز دین نیاز به تبلیغ و تبیین بیشتر دارد و آموزه های همچون عفاف و حجاب باید بصورت هنرمندانه در قالب های هنری چون شعر به گوش مخاطب رسانده شود و ظرفیت هیئات و مداحان حسینی در انتقال این مفاهیم و ترویج فرهنگ غنی دینی و فرهنگی بسیار بالاست.

گفتنی است در این همایش که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، تعدادی از پیر غلامان اهل بیت (ع) در آذربایجان شرقی مورد تقدیر قرار گرفتند.

1402/04/21