همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در سنندج برگزار شد

به همت اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در حسینیه سنندج برگزار شد

همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در سنندج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در همایش بزرگ پرچمداران بصیرت استان که در حسینیه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همه ما نوکر اهل بیت هستیم و حضور در برنامه‌های هیئتی و مجالس برای امام حسین (ع) به خاطر اخلاص است و شهرت و رقابت در این زمینه جایگاهی ندارد.

وی افزود: ۱۴۰۰ سال از قیام امام حسین گذشته و نام او همچنان زنده است و امروز این ما هستیم که محتاج امام حسین (ع) هستیم.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه خیلی‌ها در راه مکتب امام حسین (ع) عمر خود را گذاشتند و موی خود را سفید کردند، یادآور شد: کسی نباید به ذاکر، هیئتی و نوکر امام حسین اهانت کند.

همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در سنندج برگزار شد

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: جلسات هیئتی در ایام محرم باید نظم داشته باشد و در زمان مشخصی برگزار شود تا زمینه مشارکت مردم فراهم شود.

همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در سنندج برگزار شد

وی با تاکید بر عدم طولانی شدن جلسات هیئتی و برنامه‌های عزاداری گفت: ذاکرین و مداحان باید با مطالعه به مدیحه‌سرایی بپردازند و اشعار باید با محتوا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: مقتل‌ها باید توسط مداحان مطالعه شود و تاریخ نادرست و حرف باطل در ذکرها بیان نشود.

ویژگی بارز عزاداری حرکت‌آفرین بودن آن است

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال در جمع مبلغان صحبت کرد و بر همه ما لازم است حداقل یکبار بیانات ایشان را مطالعه و مرور کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های عزاداری اباعبدالله الحسین افزود: یکی از این ویژگی‌ها حرکت آفرین بودن عزاداری است.

همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در سنندج برگزار شد

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: دشمن از ابتدای نهضت امام نقش و تاثیر عزاداری‌ها را درک کرده بود و در زمان پهلوی اول مجالس اباعبدالله‌الحسین را ممنوع کردند و امروز نیز دشمن به تاثیر این مجالس اباعبدالله الحسین پی برده و با شیطنت خاص سعی در منحرف کردن این مجالس دارد و می‌خواهد بین طرفداران امام حسین تفرقه بیندازد و یا مجالس را از محتوای اصلی تهی کند.

استاندار کردستان گفت: این مجالس باید ما را به سمت پرچم ولایت الهی سوق دهد و هر حرکتی به نام اباعبدالله الحسین که با یک اصل و رشد اساسی در تعارض باشد و مجلس اباعبدالله الحسین را از زیر پرچم ولایت الهی بیرون ببرد بیانگر شیطنت دشمن است و نباید اجازه دهیم شیطنت‌های اعمال شده دشمن بین ما که افتخار نوکری در دستگاه اباعبدالله الحسین است، تفرقه بندازد.

وی اعلام کرد: مجالس از ابتدا تا امروز مجالس تبیین بوده است و اولین جهادگر تبیینی حضرت زینب(س) بود که در مجلس یزید، دست به روشنگری زد و مردم را با حقیقت آشنا کرد و این فرصت فرصتی مناسب برای جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در سنندج برگزار شد

استاندار کردستان تصریح کرد: انقلاب ما پرچمدار جبهه حق در جهان است و آرزوی دینمداران، موحدان، انبیا و اولیای ما این است که نظامی مبتنی بر موازین شرع برقرار شود.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم دشمن ما را با ترفندهای رسانه ای از مسیر اباعبدالله الحسین دور کند و از خدا بخواهیم توفیق خدمت خالصانه به همه ما بدهدکه در مسیر درست حرکت کنیم.

لزوم توجه به محتواها و خط فکری هیئات مذهبی

حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در همایش بزرگ پرچمداران بصیرت استان که در حسینیه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: باید شکرگذار باشیم که خادم اباعبدالله الحسین هستیم و می‌توانیم در این راه خادم اهلبیت باشیم.

وی افزود: خیلی‌ها عمر خود را برای نوکری اهل بیت صرف کردند اما شان و جایگاه ما در آستان اهل بیت شان خادمی است و اگر این ویژگی یادمان بماند و بدانیم که پائین‌ترین جایگاه را در این دستگاه داریم خیلی از مباحث و مشکلات رفع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: باید شان و جایگاه خود را در دستگاه اهل بیت تعریف کنیم و خود را خدمتگزار بدانیم و به تکلیف خود عمل کنیم.

 

همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در سنندج برگزار شد

حجت‌الاسلام رازیانی اعلام کرد: هیئات مذهبی، پیرغلامان و خادمان دستگاه امام حسین(ع) باید مراقب باشند چراکه دشمن بدنبال ناامید کردن ما و نابودی امید بین مردم است.

وی خواستار توجه به محتواها و خط فکری هیئات مذهبی شد و تصریح کرد: نباید ندانسته وارد پازل دشمن شویم.

وی بیان کرد: نشر خوبی‌ها در این دورانی که دشمن می‌خواهد تاریک نشان دهد لازم است و باید روزنه امید ایجاد کنیم و امید، ایستادن، ایثار و مقاومت را در دل مردم زنده نگه داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خطاب به مداحان و ذاکران اهل بیت خاطرنشان کرد: مداحان باید توجه کنند فقط صرفا برای گرم کردن جلسه مداحی نکنند بلکه باید شوری باشد که فهم و شعور ایجاد کند و یک دغدغه را به مخاطبان و مهمان هیئات منتقل کند.

حجت‌الاسلام رازیانی بیان کرد: امام حسین در برابر ظلم ایستاد و هیئات امام حسین باید با ظرافت و دقت مثال‌زدنی، در برابر منکر مطلب و‌ موضع داشته باشند و سکوت نکند.

وی تصریح کرد: تشکیلات امام حسین که برای امر به معروف قیام کرد باد در برابر منکر مطلب داشته باشد چراکه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و تنش است.

 

همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در سنندج برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: امسال شعار ماه محرم با عنوان «در زیر خیمه‌ امام حسین(ع) همه یک خانواده‌ایم» مطرح شده است و یکی اهالی یک خانواده اگر خطایی هم داشته باشند اهالی سعی در دستگیری او دارند تا او را به ساحل امن و آرامش برسانند.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید در هیئات و جلسات شان اهل بیت علیهم‌السلام رعایت شود.

145 هیئت مذهبی استان کردستان حمایت شدند

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در همایش بزرگ پرچمداران بصیرت استان که در حسینیه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: علامه طباطبایی می‌گوید گریه برای سیدالشهدا «فهم» را زیاد می‌کند.

وی با بیان اینکه خیر یک باب دارد و آن هم باب الحوائج است، افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند؛ سیدالشهداء نه با واسطه دیگران و یا ملائکه، بلکه خودشان دست برمی‌دارند و گریه کنان سه دسته را دعا می‌کنند.

همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در سنندج برگزار شد

کاروند تصریح کرد: روضه خوانان و مداحان مجلس سیدالشهداء، گریه‌کنندگان مجلس و برپا کنندگان مجلس سیدالشهدا کسانی هستند که توسط سیدالشهداء دعا می‌شوند.

وی اضافه کرد: اوقاف بدون هیچ منتی در مجالس اهل بیت خود را شریک می‌کند و 145هیئت استان را حمایت کرده است که از محل موقوفات و مردمی هزینه شده است.

همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در سنندج برگزار شد

1402/04/26