تبلیغ، تبیین و تحلیل سیاسی باید حتما در مراسمات عزاداری ماه محرم باشد

اگر جهاد تبیین نباشد و معرفت‌افزایی در این محافل شکل نگیرد ممکن است ما در همین عزای امام‌حسین(ع) برخلاف منویات حضرت عمل کنیم

به گزارش نهضت،حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در گردهمایی مبلغین و هیئات مذهبی که به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در در مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج برگزار گردید گفت: بیشتر از آن چیزی که انسان‌ها در عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) عزاداری کنند، فرشتگان، ملائک، انبیاء و اجنه مشارکت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه همه عالم وجود در این ایام عزادار هستند و متحول می‌شوند، افزود: ما هم جز این گروه کثیری هستیم که در این ایام برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنیم و آن هم برای آینده، عزت، بهشت و دنیای خودمان هستیم تا حضرت عبدالله الحسین(ع) در دنیا و آخرت شفاعت کننده ما باشند.

وی با تاکید بر اینکه عزاداری برای اهل بیت علیهم السلام یک عبادت است خاطرنشان کرد:  فراهم کردن این بستر و محفل خود اجر و پاداش بزرگی دارد که شما مکانی را فراهم کنید تا مردم برای امام‌ حسین(ع) عزاداری و عبادت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این امر در راستای ترفیع فرهنگ و اخلاق جامعه امر مهمی است و از هر جهت نگاه کنیم مسئله‌ای ارزشمند است واز جهت اجتماعی یک همگرایی و مساعدت اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از طرفی روایات بسیاری داریم که مشارکت در عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) پاداش و اجرهای عظیمی دارد.

امام جمعه شهر یاسوج بیان کرد: باید برای هیأت مذهبی و مکان برگزاری مراسم اباعبدالله الحسین علیهم السلام مدیریت لازم صورت بگیرد و مسئله امنیت برای حضور خانواده‌ها باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه برنامه‌های سخنرانی، نوحه‌خوانی، مدیحه‌سرایی و ادعیه خوانی باید متناسب با منزلت و شأن  ماه محرم باشد،ادامه داد:سبک نوحه‌سرایی و مدیحه‌خوانی باید وزین، متین و درخور و شایسته این ماه باشد.

وی به خصوصیات فردی مداحان هم اشاره کرد و گفت:  مداحان باید درخور و شایسته باشند به گونه‌ای نباشد که به‌عنوان مثال اگر کسی در مراسم عروسی خواننده باشد اینجا نیز مدیحه‌سرایی کند. سبک و محتوای نوحه‌ها حتما باید مدنظر قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: سخنرانی حتما باید در جلسات و هیأت گنجانده شود و مسئله جهاد تبیین باید مدنظر قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: اگر جهاد تبیین نباشد و معرفت‌افزایی در این محافل شکل نگیرد ممکن است ما در همین عزای امام‌حسین(ع) برخلاف منویات حضرت عمل کنیم.

وی گفت: برای اینکه ولایت و حقیقت اهل‌بیت(ع) تبیین نشد و جهاد تبیین صورت نگرفت، حادثه عاشورا رخ‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تبلیغ، تبیین و تحلیل سیاسی باید حتما در مراسمات عزاداری ماه محرم باشد،خاطرنشان کرد:  امروزه رسانه‌ها دشمن علیه همه ارزش‌ها و باورهای دینی ما از جمله حجاب، قرآن، توحید، امامت و همه باورهای ما در حال تبلیغ است که امروزه عزاداری آقا امام حسین(ع) فرصت بزرگ و مناسبی است تا مردم را به آگاهی برسانند.

امام جمعه شهر یاسوج افزود:حتما باید مسئله سخنران و سخنرانی در این ایام مدنظر قرار بگیرد و  وقت برگزاری مراسم عزاداری نیز باید مدیریت شود و به موقع صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: حضور مردم در مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع) حضور پر شوری است و این حضور سرشار از آدم‌های پاک است اگرچه ممکن است افراد گناه‌کار نیز در این مراسمات حضور داشته باشند اما گناه انسان را از حضور در این مراسمات باز می‌دارد.

1402/04/27