نشست تببین فصل جدید نهضت پیشرفت بانوان گلستان

نشست تببین فصل جدید نهضت پیشرفت بانوان گلستان با حضور سرکار خانم عاطفه سعیدی نژاد مسئول شبکه ملی نهضت پیشرفت بانوان کشور، حجت الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان و جمعی از بانوان و کنشگران اجتماعی برگزار شد.

نشست تببین فصل جدید نهضت پیشرفت بانوان گلستان

به گزارش پایگاه خبری نهضت، عاطفه سعیدی نژاد در این نشست اظهار کرد: در نهضت پیشرفت بانوان، جریان تبیین و کنشگری بانوان هدف گرفته شده و رویکرد ما مسأله‌محوری و داشتن نقشه کلان بوده و به دنبال توسعه شبکه کنشگری و رویش جریان انسانی هستیم.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان کشور با بیان اینکه زیرساخت‌هایی تعریف کردیم که با توجه به آن افراد متناسب با زیست‌بوم به حل مسائل بپردازند، ادامه داد: طرح‌هایی مانند رفیقانه، دختران حاج‌قاسم و دختران پیشرو از جمله طرح‌هایی است که از سوی ستاد نهضت پیشرفت بانوان در سطح استان در حال اجرا می‌باشد.

وی با بیان اینکه هدف نهضت پیشرفت بانوان شناسایی بانوان توانمند در عرصه کنشگری اجتماعی می‌باشد، گفت: بانوان زیادی در جامعه در مراکز مختلف که به صورت خودجوش به فعالیت در عرصه‌های اجتماعی می‌پردازند که این افراد باید شناسایی شده و به شکل یک شبکه منسجم تبلیغاتی قرار بگیرند.

سعیدی نژاد با بیان اینکه نقش تربیتی و تبلیغی زن برای ما ارزشمند است، افزود: نقش ما تسهیل‌گری زیرساخت‌ها و پشتیبانی از ستاد‌های استانی است. تلاش می‌کنیم تجربیات خوب و اثربخش استان‌ها را به نحو شایسته معرفی کنیم تا الگویی برای سایر استان‌ها باشند.

وی در فصل جدید نهضت پیشرفت بانوان باید به گفتمان‌سازی و حرکت اجتماعی بانوان بپردازیم، خاطرنشان کرد: نهضت پیشرفت بانوان در نظر دارد تا گفتمان جدید و عرصه‌های کنشگری جدید شکل دهد در این زمینه از ظرفیت تمامی بانوان اعم از بانوان قرآنی و فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد و مجموعه اقدامات به صورت حرفه‌ای رو به جلو در حال پیشرفت است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام عباسعلی گرزین اظهار کرد: ما باید در جریان تبیین و کنشگری بانوان با نهضت پیشرفت بانوان، به یک افق مشترک برسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در استراتژیک مباحث راهبردی بلند مدت، تصویرسازی از آینده یکی از فنی‌ترین نکات مدیریتی بوده که یک تشکیلات با داشتن آن می‌تواند به اهداف خودش برسد.

حجت‌الاسلام گرزین با اشاره به جمله امام راحل (ره) که فرمودند: «ما می‌خواهیم پرچم لااله الا الله را بر فراز همه کاخ‌های دنیا برافراشته کنیم»، بیان کرد: این جمله امید و عزم ویژه را برای ما تصویرسازی می‌کند که باید علاوه برعزم و اراده داشتن اعتقاد راسخ می‌تواند ما را به هدف نزدیک کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در رهنمود‌های خویش هنرمندانه به تصویرسازی از آینده می‌پردازند، افزود: ایشان با بیان جمله راه قدس از کربلا می‌گذرد، اولاً به ما می‌آموزد که آرمان رهایی باید قدس باشد، ثانیاً به ما نشان داد که برنامه‌ریزی باید در این چارچوب باشد.

وی ابراز کرد: ما در تلاشیم تا هوشمندانه و متناسب با فطرت بانوان و در راستای پیشبرد اهداف تصویری را به‌عنوان الگو به جامعه بانوان ارائه دهیم.

حجت الاسلام رضا دیلمی اظهار داشت: برای تجقق یک جامعه ایمانی و جامعه توحیدی یکی از مهمترین ارکان و عناصر تربیتی، وجود بانوان و زنان جامعه می‌باشد و نقش آنان بسیار بی بدیل و مهم است.  

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه وجود بانوان و زنان در قامت صیانت از ارزش‌ها و تحقق مولفه‌های تربیتی در متن جامعه نقش بی بدیلی دارند، گفت: عظمت و نگاهی که انقلاب اسلامی در مقابله با ایادی استکباری در قامت هویت بخشی به نقش بانوان و زنان ایجاد کرده در واژگان تحقق الگوی سوم زن مسلمان به وضوح می‌توان دید.  

وی در پایان بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی این نهاد انقلابی بر حسب وظیفه خود در راستای تحقق منظومه فکری امامین انقلاب در این راستا فصل جدیدی را  با راهبری و پیگیری شبکه نهضت پیشرفت بانوان آغاز کرده است و اتفاقات خوبی در سطح کشور درتحقق پیوند‌های اجتماعی، توحید اجتماعی و نقش آفرینی بانوان و زنان در عرصه‌های مختلف جامعه رخ داده است.

1402/04/31