در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان مطرح شد

مردم؛ میدان‌دار اصلی میدان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هنوز بار کمی از جهاد تبیین را به دوش کشیده‌ایم؛ ما بسیار بدهکار شهدا و خانواده شهدا هستیم و باید رضایت رهبر را گام به گام جلو ببریم؛ ضمن اینکه برای تحقق جهاد تبیین باید مردم به میدان بیایند.

مردم؛ میدان‌دار اصلی میدانبه گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، پیش از ظهر چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: دنبال یک فرصت و مجال بودم که با حضور در استان همدان یک خداقوت برای برگزاری مراسم باشکوه غدیر در این استان به مردم همدان بگویم.  وی افزود: عزاداری‌های باشکوه محرم وظایف ما را بسیار سنگین‌تر کرد و بابت این اتفاق بزرگ به مردم، علما، گروه‌های جهادی و مادحین خداقوت‌ می‌گویم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به خدمات حجت‌الاسلام نظیری که تا پیش از این عهده‌دار مدیریت تبلیغات اسلامی استان همدان بود هم گفت: ابتدا باید از خانواده ایشان تشکر کنم؛ بسیار دشوار است که پدر خانواده برای مجاهدت روز و شب را بهم گره بزند و از روستایی به روستایی دیگر و از شهری به شهری دیگر برود. سال گذشته ایشان به بنده گفتند که این جایگاه به یک جوان سپرده شود، اما ما با توجه به ضرورت‌های سازمان درخواست کردیم یک سال دیگر هم در این سنگر بمانند. وی با بیان این که حجت‌الاسلام نظیری از مدیران موفق و توانمند ما در استان‌ها است، بیان کرد: ایشان در مردمی سازی امرتبلیغ و رویکرد‌های نوین در ایجاد ستاد‌های مردمی بر اساس مبانی انقلاب اسلامی اهتمام ویژه داشتند.  رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: ما برای پیشبرد اهداف نیاز داریم که از این مدیران توانمند خود در تهران استفاده کنیم، در این استان در ۴ سال گذشته اتفاقات خوبی افتاده و ما باید بتوانیم در فراگیری این اتفاقات در کشور بهره ببریم.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به ضرورت تبیین گفت: حضرت آقا بار‌ها و بار‌ها با ما از ضرورت تبیین سخن گفته‌اند و ما باید تلاش کنیم حقایق را مانند روز برای مردم روشن کنیم. وی افزود: هنوز بار کمی از جهاد تبیین را به دوش کشیده‌ایم ما بسیار بدهکار شهدا و خانواده شهدا هستیم و باید رضایت رهبر را گام به گام جلو ببریم. ضمن اینکه برای تحقق جهاد تبیین باید مردم به میدان بیایند.

سازمان تبلیغات؛ خط مقدم امور فرهنگی

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده، ولی فقیه در استان همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: حجت‌الاسلام نظیری از دوران طلبگی خود تا به امروز در سنگر فرهنگی تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند.

وی پیشنهادی برای نامگذاری این جنس مراسم داشت و افزود: لفظ مراسم تودیع و معارفه مناسب نیست؛ در جمهوری اسلامی سنگرسپاری صورت می‌گیرد و همه ما در خط مقدم برای دفاع از اسلام و خدمت به مردم تلاش می‌کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین نظیری فهم درستی از مسائل فرهنگی استان همدان دارند، گفت: ایشان می‌دانند در چه جبهه‌ای ایستاده‌اند و در کجای تاریخ ایستاده‌اند.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: اتفاقات بی‌نظیری در ستاد‌های مردمی نیمه شعبان و غدیر در استان همدان در چند سال اخیر اتفاق افتاده است.  

وی با بیان اینکه ایشان به دنبال اسم و رسم نیستند، بیان کرد: در ستاد کرونا یکی از مؤثرترین افراد حجت‌الاسلام نظیری بودند البته در مستند این ستاد یک عکس از ایشان نبود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: امیدواریم حجت‌الاسلام ارتقایی، مدیر جدید این مجموعه با روحیه‌ای که از ایشان سراغ داریم شاهد ادامه این راه باشیم.

برای سربازی آماده‌ام

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ارتقایی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در مراسم معارفه خود گفت: با تمام توان و انگیزه برای سربازی در سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان آماده هستم.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان خادم تمام اقشار مختلف جامعه از هیأت‌های مذهبی و شبکه عظیم خادمین پرچم‌دار مسائل فرهنگی و تبلیغ کشور است.

ارتقایی همچنین گفت: با حضور حجت‌الاسلام قمی تحولات شگرفی در سازمان تبلیغات اسلامی رقم خورده باعث میل و اشتیاق بیشتر بنده برای حضور در این سازمان شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به نماینده، ولی فقیه در استان، گفت: حضور آیت‌الله شعبانی‌موثقی این عالم فرهیخته برای استان همدان یک نعمت بزرگ است.

حجت‌الاسلام ارتقایی خاطرنشان کرد: آیت‌الله شعبانی‌موثقی محور وحدت استان همدان هستند و پیگیر و تلاش‌های ایشان باعث رشد و تسریع روند اقدامات سازمان شده است.

سعی کردیم تمام کار‌ها را به مردم واگذار کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی نظیری، مدیرکل سابق اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این مراسم گفت: در مسائل فرهنگی اعتقاد ما این است که مردم میدان‌دار اصلی این فعالیت‌ها هستند.

وی افزود: سال ۹۸ با اعتماد آیت‌الله شعبانی‌موثقی و حجت‌الاسلام قمی به این کمترین سنگر این مسئولیت سنگین و خطیر به بنده سپرده شد.

وی افزود: تلاش کردیم که در تمام شهرستان‌های استان و روستا به روستا پیام دین و قیام سیدالشهدا علیه السلام را به مردم به خوبی برسانیم.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۴ سال در این عرصه خادمی کردم، گفت: از روزی که این مسئولیت خطیر به بنده واگذار شد سعی کردم با فهم دقیق با مأموریت‌های سازمان و اقتضائات هر شهرستان برنامه‌ریزی دقیق انجام دهم.

حجت‌الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: از تیم خستگی‌ناپذیر و تمام همکارانم که شبانه‌روزی در کنار ما بودند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم تمام کار‌ها را به مردم واگذار کنیم، بیان کرد: در تمام فعالیت‌های فرهنگی که در ایام در استان برگزار شد مردم میدان‌دار اصلی بودند.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: تشکیل تمام ستاد‌های مردمی در نیمه شعبان و غدیر ثابت کرد که اگر کار به مردم سپرده شود خروجی ایده‌آلی خواهد داشت.

تحولات و اتفاقات خوب در سازمان تبلیغات

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در دیدار جداگانه‌ای با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در دوران مدیریت حجت الاسلام قمی در ریاست سازمان تبلیغات اسلامی تحولات بسیار خوبی در کشور رقم خورده است.

وی افزود: در تمام استان‌ها اتفاقات فرهنگی خوبی در این دوره رقم خورده است.

امام جمعه همدان با اشاره به تغییر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز اظهار کرد: حجت‌الاسلام نظیری در دوران خود تلاش‌های فراوانی در تغییرات فرهنگی استان داشتند و به فهم دقیق از فرهنگ در میدان عملیاتی موفق بودند.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: اتفاقات بزرگی که در نیمه شعبان و عید غدیر در تمام شهرستان‌های استان سازمان تبلیغات انجام داد کم‌نظیر و بی‌نظیر بود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در این دوره به روستا‌هایی سرزدند که مبلغ این روستا اذعان داشت در ۱۵ سال گذشته کسی زنگ خانه ما را نزده است، بیان کرد: ما تمایل داشتیم حجت‌الاسلام نظیری در استان ولو در جایی دیگر بمانند و از حضور ایشان بهره ببریم.

امام جمعه همدان عنوان کرد: در دوران ایشان، در ستاد کرونا مردمی که در ایران بی‌نظیر بود، اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی با اشاره به سند فرهنگی و قرآنی استان گفت: ۱۱۰ نخبه، ۲۹ دستگاه صد‌ها ساعت زمان گذاشتند تا سند فرهنگی قرآن تدوین شود.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی افزود: باید شرایط به گونه‌ای باشد که سند فرهنگی کشور با استان متغیر نباشد یک کارشناس در وزارتخانه برای ما سند فرهنگی بنویسد و برای استان مشکلاتی را ایجاد کند.

1402/05/21