مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

اربعین بهترین ظرفیت برای معرفی کردستان به سایر نقاط کشور است

رازیانی گفت: اربعین و تردد زائران از باشماق می‌تواند معرفی کننده ادب و تکریم مردم این استان و تغییر نگاه سایر نقاط کشور به کردستان باشد.

اربعین بهترین ظرفیت برای معرفی کردستان به سایر نقاط کشور است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در جمع کارکنان اداره‌کل و اداره سنندج به ارزش معنوی خدمت به زائران اربعین حسینی پرداخت و اظهار کرد: باید همه ما به رسالت خود در حرکت بزرگ و تمدنی اربعین عمل کنیم.

وی با بیان اینکه مردم کردستان مردمانی مهمان‌نوارند و ادب و تکریم این مردم در مواجه با مهمان عالی است، عنوان کرد: باید خاطره قشنگی برای زائران از مرز باشماق تا اربعین بسازیم و علیرغم تصور برخی که کردستان را استانی ناامن می‌دانند اربعین و تردد زائران از باشماق می‌تواند معرفی کننده ادب و تکریم مردم این استان و تغییر نگاه سایر نقاط کشور به کردستان باشد.

حجت‌الاسلام رازیانی تصریح کرد: جذابیت‌های طبیعت و آب و هوای مریوان می‌تواند زمینه‌ساز جذب زائران و تردد آنها از مرز باشماق باشد.

وی با اشاره به اینکه به برکت مرز باشماق شاهد توسعه و پیشرفت و فراهم کردن زیرساخت‌ها در باشماق خواهیم بود که برای آینده استان تاثیرگذار است، افزود: در ایام اربعین حسینی برکات معنوی و اقتصادی را برای کردستان و مرزباشماق  شاهد خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به لزوم پیشرفت و توسعه استان اضافه کرد: دشمن می‌داند که باز شدن مرز تغییراتی ایجاد خواهد کرد که منتهی به توسعه استان می‌شود و شرایط توطئه‌افکنی را از آنها سلب می‌کند.

حجت‌الاسلام رازیانی بر بازگو کردن اهمیت تردد از مرزباشماق به اربعین از سوی مبلغین، روحانیون و ماموستاها و رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: از ظرفیت موسسات و خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی برای استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی باید استفاده شود.

وی عنوان کرد: پذیرایی و تکریم از مهمان جزیی از فرهنگ ما است و باید این فرهنگ در ایام اربعین بیش از پیش متجلی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اذعان کرد: حضور رابطین رسانه‌ای و روحانیون در مرز باشماق در ایام اربعین ضروری است و باید با برنامه‌ریزی لازم زمینه حضور روزانه روحانیون و رابطین رسانه‌ای فراهم شود.

حجت‌الاسلام رازیانی مشارکت هیئات مذهبی، مبلغین و مداحان را نیز در باشماق و مواکب اربعین مریوان ضروری خواند و اضافه کرد: موکب‌داران باید در قالب تیم در مریوان حضور یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: پیاده‌روی جاماندگان زیارت اربعین نیز برای افرادی که نمی‌توانند به سفر زیارتی اربعین بروند در تمام شهرستان‌ها باید اجرا و مسیر پیاده‌روی باید مشخص شود.

1402/05/24