کارگاه سبک زندگی قرآنی ویژه بانوان در کلاله

کارگاه یک روزه سبک زندگی قرآنی ویژه بانوان در اداره تبلیغات اسلامی کلاله برگزار شد.

کارگاه سبک زندگی قرآنی ویژه بانوان در کلاله

به گزارش پایگاه خبری نهضت، غلامرضا احمدی، روانشناس و مدرس سبک زندگی قرآنی درگلستان در کارگاه یک روزه سبک زندگی قرآنی ویژه بانوان در اداره تبلیغات اسلامی کلاله اظهار کرد: قرآن کتاب قانون و زندگی است که خداوند متعال برنامه زندگی تمام انسان‌ها را در این کتاب بیان داشته که انسان‌ها با تمسک به قرآن کریم می‌توانند زندگی دنیا و آخرت خود را تضمین کنند.

وی، قرآن را محور زندگی معرفی کرد و بر ضرورت تأمل در آیات نورانی قرآن تأکید کرد و گفت: متأسفانه در بهره‌برداری از قرآن افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند افرادی که حافظ قرآن و متضمن به اخلاق قرآنی بوده و در مقابل افرادی که هیچ بهره‌ای از قرآن نمی‌برند، لذا باید افرادی که متضمن به اخلاق قرآنی هستند در جامعه حضور فعال‌تر داشته و سبک زندگی متناسب با قرآن را در جامعه رواج دهند.

احمدی تصریح کرد: دشمنان اسلام نیز همیشه درصدد بوده‌اند تا قرآن را از زندگی مسلمانان حذف کنند، لذا ضروری است قرآن وارد زندگی انسان‌ها شود و ترویج سبک زندگی قرآنی در اولویت خانواده‌ها قرار بگیرد.

مدرس سبک زندگی قرآنی با اشاره به اینکه توسعه کمی و کیفی مؤسسات و مراکز قرآنی امری مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: انتظار می‌رود با فعالیت بیش از پیش مؤسسات و خانه‌های قرآنی در سطح شهرستان شاهد ترویج فرهنگ دینی و آموزه‌های قرآنی در شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه باید فرزندان را با آداب قرآن تعلیم داد، بیان کرد: در سبک زندگی قرآنی و به خصوص با توجه به سوره مبارکه حمد، اساس بنیان قرآن یعنی باید آیه شریفه «بسم الله الرحمن الرحیم» را در زندگی خود نهادینه کرد.

1402/05/31