مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خبر داد؛

تئاتر مشترک ایران و عراق در«جشنواره تونس»

کوروش زارعی از اجرای نمایشنامه «عِندِ ما تَنتَهی تَسقُط» تولید مشترک ایران و عراق در دو جشنواره معتبر کشور تونس در اواخر اسفند ۱۴۰۰ خبر داد.

تئاتر مشترک ایران و عراق در«جشنواره تونس»

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کوروش زارعی «مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری» در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی از استقبال هنرمندان ایرانی و عراقی از اجرای نمایشنامه «عِندِ ما تَنتَهی تَسقُط» تولید مشترک کشورهای ایران و عراق در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر خبر داد و اظهار داشت: این نمایشنامه در اواخر اسفند ۱۴۰۰ در دو جشنواره بین‌المللی و معتبر کشور تونس که از ۲۴ اسفند برگزار می‌شود حضور خواهد داشت.

به گفته مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ گروه نمایش «عِندِ ما تَنتَهی تَسقُط» اجرای بسیار خوب و منسجمی در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر داشته به‌گونه‌ای که توانسته است نظرات بسیاری را به خود جذب کند.

کوروش زارعی همچنین از اجرای دو نمایش «سرباز سردار»‌ و «به موقت بیداری» در قم خبر داد و گفت: نمایش «سرباز سردار» منتخب جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان کاری از باشگاه تئاتر تجربه حوزه هنری قم در مسجد خاتم‌الانبیاء شهر قنوات در حضور امام‌جمعه شهر، سرداران سپاه، خانواده شهدا و مردمان شهر اجرای موفق داشته است. این در حالی است که نمایش «به‌وقت بیداری» با موضوع شخصیت حاج قاسم سلیمانی به کارگردانی معین رمضانی نیز در مسجد چهارده معصوم شهرک پردیسان قم، اجرای موفقی را در حضور نمازگزاران این مسجد داشته است.

یادآوری می‌شود که نمایش «عِندَ ما تَنتَهی تُسقُط» که معنای فارسی آن «وقتی به تکبرمی رسی سقوط می‌کنی» خواهد بود به کارگردانی عبدالهادی الجرف از ایران و سجاد حمزه عبدالحسین جوذری از عراق است.

این اثر نمایشی برای اولین بار در بخش بین‌الملل تئاتر فجرو با موضوع انسانیت، جنگ، داعش و صلح و صمیمیت حضور یافته است که با حضور هنرمندان خوزستانی به زبان عربی اجرا می‌شود. نویسنده این اثر عبدالهادی الجرف، دستیار کارگردان امجد جلالی از ایران، مشاور کارگردان محمد زبیدات اصل از ایران و مشاور بین‌الملل دکتر علا الفریجی از عراق است.

بازیگران ایرانی این اثر امجد جلالی، فائزه سودانی، عقیل حمادی، عبدالهادی الجرف، شقایق عسکری، مدینه بدوی و باران محمدی‌پور و بازیگران عراقی آن سجاد حمزه عبدالحسین (جوذری)، احمد عبدالواحد الشمال و عبدالزهرا الکنانی هستند.

دیگر عوامل این اثر شامل: طراح صحنه: عبدالهادی الجرف، آهنگساز و موسیقی: حسین تازنگ، کُر وکال: کلارا تازنگ، طراح گریم: فاطیما حزباوی، دستیار گریم: مهدی خرم نژاد، منشی صحنه: سارا اسدی، سمیه حمیدی، طراح نور: سجاد حمزه عبدالحسین (جوذری) از عراق، نورپرداز: مرتضی منصوری، افکتور: ریحانه مروانی، طراح لباس: سعاد الساری، طراح پوستر: رسول حق‌جو، مدیر صحنه: مجتبی عندلیب و علی الجرف، عکاس: ایمان شریفی و مدیر فنی: فردریک گالستانیان قلعه ماماکائی هستند.

1400/11/24