مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

موکب «دلدادگان اربعین حسینی» در گرگان برپا شد

حجت الاسلام عباسعلی گرزین گفت: موکب دلدادگان اربعین حسینی از جمعه ۱۰ شهریور با مدت ۵ شب در خیابان اربعین واقع در خیابان شهید رجایی و کانون طاها برپا شده است.

موکب «دلدادگان اربعین حسینی» در گرگان برپا شد

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در گفت و گو با خبرنگاران از برپایی موکب دلدادگان اربعین حسینی از جمعه ۱۰ شهریور به مدت ۵ شب در خیابان اربعین واقع در خیابان شهید رجایی و کانون طاها خبر داد و گفت: امسال ۱۵۰ موکب در گرگان برپا شده و به مردم خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند و سعی کردیم از هر محله یک موکب برپا کنیم‌ که هر محله به فراخور حال و هوای محله خود به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه هدف از برپایی این مواکب در استان، ترویج فرهنگ اسلامی و اشاعه آرمان‌های بلند امام حسین(ع) است، افزود: هرساله این مواکب به همت تشکل‌های دینی و مذهبی برپا می‌شود که مردم استان و افرادی که شرایط حضور در پیاده روی اربعین حسینی را نداشتند از این فضا استفاده کرده و ساعات معنوی را برای خود رقم بزنند.

وی تصریح کرد: در این مواکب در بخش های؛ پذیرایی، پزشکی، روانشناسی، خانواده، مشاوره، مهدویت، کودک و خدمات به زائران و مشتاقان جامانده زیارت اربعین حسینی و اباعبدالله الحسین(ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام گرزین بیان کرد: ما در غرفه شهدا فعالیت‌های فرهنگی مختلف مثل نقاشی با موضوع اربعین داریم و سوالاتی را در خصوص قرآن و مسائل دینی مطرح و در اختیار کودکان قرار می‌دهیم و به نفرات برتر جایزه اهدا می‌کنیم.

1402/06/13