مدیرکل تبلغات اسلامی گلستان:

اربعین اباعبدالله الحسین (ع) بزرگترین صحنه ایثار و خدمت است

حجت الاسلام عباسعلی گرزین گفت: اربعین اباعبدالله الحسین (ع) بزرگترین صحنه ایثار، همدلی، فداکاری، خدمت و اجتماع تاریخ است.

اربعین اباعبدالله الحسین (ع) بزرگترین صحنه ایثار و خدمت است

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همان طور که همه ما میدانیم اهل بیت (ع) مظهر حکمت هستند و اگر یک روزی به ما توصیه کردند که اربعین یکی از نشانه‌های مؤمنین است در حقیقت این اقدام یک زمینه سازی بود برای اجتماع عظیم انسانی که تمام مظاهر انسانی در آن نمود دارد و موج می‌زند.

وی افزود: اکنون چندین سال است که اربعین اباعبدالله الحسین به عنوان بزرگترین صحنه ایثار، همدلی، فداکاری، خدمت، گذشتن از لذت‌ها مادی و فردی به نفع دیگر انسان‌ها و به عنوان بزرگترین اجتماع تاریخ تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: همه مسلمانان به خصوص ملت ایران و عراق اتفاقات بزرگی را در این سال‌ها رقم زدند که این اتفاق نتیجه اش افزایش ایمان و امید است که اگر این ایمان و امید مردم نبود شاهد این همه حضور گسترده مردم و مواکب داوطلبانه مردمی نبودیم.

وی  یادآور شد: همایش جاماندگان اربعین امسال در استان گلستان به ۲۱ نقطه رسید و ۲۱ نقطه حدود ۴۰۰ موکب فرهنگی از مردم پذیرایی کردند.

گرزین با اشاره به مسیر ۱۵۰ کیلومتر مسیر جاماندگان اربعین حسینی در گلستان اظهار داشت: مردم در برخی از نقاط دو یا سه کیلومتر را طی کردند که بیشترین مسافت مربوط به شهرستان گاگلیکش و مینودشت و به سمت حرم یحی بن زید گنبدکاووس بود.

1402/06/18