اربعین از تحقق حکمرانی مردمی تا وحدت جهانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: عشق به امام حسین (ع) هرساله پرشورتر از گذشته در ایام اربعین به نمایش گذاشته می‌شود و درواقع این حضور‌های میلیونی در صحرای کربلا تمام برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرده است.

اربعین از تحقق حکمرانی مردمی تا وحدت جهانی

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، گردهایی اربعین حسینی هرساله باشکوه‌تر از هرساله برگزار می‌شود و تمام فتنه افکنی و تفرقه‌اندازی‌های دشمن را نقش‌ بر آب می‌کند، به‌طوری‌که هرساله با آغاز ماه محرم دشمنان اسلام درصدد ایجاد تفرقه و دشمنی بین گروه‌های مختلف مردمی می‌افتند، اما آنچه شایان‌ذکر و عیان است، حضور میلیونی مردم در پیاده‌روی اربعین است که تمام این تفرقه‌ها را با شکست مواجهه می‌کند.

عشق و شور حسینی برخلاف تصورات و تفکرات دشمن روزبه‌روز تازه‌تر و در جامعه جاری‌تر است و این درواقع به شفافیت در جامعه دیده می‌شود و نیازی به اثبات آن وجود ندارد، زیرا مراسم‌هایی که به‌صورت مردمی در این ایام برگزار می‌شوند همگی اثباتی بر این ادعا خواهند بود.

برپایی موکب‌های پذیرایی از چندین کیلومتر مانده به مرزهای ایران تا قدم‌به‌قدم در مسیر نجف تا کربلا همگی از عشق به امام حسین (ع) نشئت‌گرفته است و این حرکت‌های مردمی درواقع می‌تواند نشان‌دهنده حکمرانی مردمی که مورد تأکیدات مقام معظم رهبری است باشد و از طرفی مقدمه‌ای برای حضور حضرت عصر (عج) را فراهم کند.

عشق به امام حسین (ع) فطری و ذاتی است

حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: امروزه توجه قلبی و جسمی انسان‌های مسلمان و غیرمسلمان به حرم امام حسین (ع) در ایام اربعین بهتر فهمیده می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده این است که خداوند این عشق را در دل مردم قرار داده است.

وی ادامه داد: خداوند این‌گونه حرارت و عشق امام حسین (ع) را در بین مسلمانان و مؤمنان قرار داده است، لذا امروزه توجه جهانیان اعم از مسلمانان، شیعیان، اهل‌ تسنن، مسیحی، یهودی و دیگر مذاهب و ادیان به ماجرای امام حسین (ع) از این جنس است.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه محبت اباعبدالله (ع) یک محبت فطری و ذاتی است، گفت: بنابراین این عرض ارادت، عشق و محبت به امام حسین (ع) که در قالب اربعین دیده می‌شود از این جنس است و حضور مردم لازمه تغییر و تحول اهداف خلقت خواهد بود.

وی اضافه کرد: طبق آیات قرآن، خدا هیچ تغییری را در هیچ قومی ایجاد نمی‌کند، مگر اینکه آدم‌ها خودشان به دنبال تغییر باشند و آگاه شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در زیارت اربعین در مقام امام حسین (ع) می‌فرمایند که اباعبدالله برای نجات انسان‌ها جانش را فدا کرد و این اتفاق امروز در اربعین دیده و شنیده می‌شود که به گوش جهانیان رسیده و این مسیر ادامه دارد.

حجت‌الاسلام رفیعی یادآور شد: کشور عراق برای حضور زائران همراه و خیل زائران فراهم و ندای لبیک یا حسین به گوش جهان و جهانیان رسیده است.

 اربعین، نمایشی از تحقق حکمرانی مردمی است

وی ابراز داشت: در ماجرای خدمت‌رسانی به زائران که تحقق حکمرانی مردمی است، راه‌اندازی موکب‌ها و پذیرایی از زائران و مهمانان، فرهنگی فراهم‌شده که به عشق امام حسین (ع) است.

وی اضافه کرد: مردمی که در طول سال با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در ایام اربعین حمایت و میزبانی زائران را تمام‌قد و با آنچه در توان دارند به میدان می‌آورند که این درواقع همان حکمرانی مردمی است که خود مردم مقدمات ظهور و تحقق فرج را فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی بابیان اینکه حاکمیت و حکومت اسلامی مسبب این حماسه جهانی و مردم عامل و عنصر اصلی تحقق دوران ظهور خواهند بود، ادامه داد: بنابراین قطعاً ماجرای اربعین و توجه به امام حسین (ع) مقدمه و رزمایشی برای ظهور است که انسان‌ها یاد بگیرند مال و جانشان را همچون امام حسین (ع) در هدایت دیگران فدا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: بزرگ‌ترین درس اربعین این است که برای هدایت دیگران از جان و مال خودمان هزینه کنیم.

 اهمیت جایگاه مادری و همسری در رأس حملات دشمنان قرار دارد

وی با اشاره به اینکه کوچک‌ترین سلول یک جامعه خانواده و در رأس تربیتی و هرم هر خانواده مادر قرار دارد، گفت: بر این ‌اساس برای تشکیل یک جامعه اسلامی، مسئله خانواده و زنان اهمیت به سزایی دارد و درواقع توجه و نگاه به یک بانو، درواقع نگاه به انسان‌سازی است، زیرا مادر متولی یک خانواده خواهد بود.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: امروزه اهمیت جایگاه مادری و همسری، نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف و اثرگذاری آن‌ها، اهمیت دادن به آن‌ها در خانواده در نوک پیکان حمله دشمن قرارگرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک بانوی ایرانی و مسلمان از جهات مختلف موردحمله و هجمه دشمن قرار دارد و ما باید برای حفظ قداست و پرداختن به جایگاه خانواده درنهایت برای تشکیل جامعه اسلامی و درنهایت مقدمه سازی برای ظهور از این جایگاه غفلت نکنیم.

1402/06/18