مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

امت اسلامی با وحدت اتفاقات بزرگتری رقم می‌زنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه اسلام به دنبال اتحاد، انسجام و یکپارچگی است، گفت: امت اسلام با وحدت می‌توانند اتفاقات بزرگتری را رقم بزنند.

امت اسلامی با وحدت اتفاقات بزرگتری رقم می‌زنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: با مطالعه تاریخ اسلام درمی‌یابیم که اسلام بعد از اتمام دعوت مخفیانه، باعث و بانی ایجاد وحدت‌های متفاوت برای پیشرفت مضاعف شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه افزود: پس از پایان یافتن دوران خفا و تبلیغات مخفیانه پیامبر اسلام(ص)، رشد اسلام زمانی صورت گرفت که دو قبیله اُوس‌ْ وَ خَزْرَج‌، دو تیره مهم‌ از اعراب‌ یمانی بواسطه پیامبر اسلام(ص) دورهم جمع شدند و با هم متحد گردیدند و حکومت پیغمبر اسلام در مدینه شکل گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی همچنین گفت: زمانی حکومت اسلام قدرت بیشتری پیدا کرد که مهاجرین به جمع قبلیه اوس و خزرج پیوستند و مهاجر و انصار باهم متحد شدند و قدرت دین مبین اسلام ارتقاء یافت و قدرتمندانه تر شد.

 

وی اضافه کرد: بواسطه پیامبر اسلام(ص)، مکه و مدینه بعدها شکل گرفت و باهم متحدتر شدند و جامعه و حکومت اسلامی را با قدرت بیشتری به پیش بردند. این بیانگر آن است که هر چه امت اسلام بتوانند با هم وحدت بیشتری داشته باشند در اتفاقات و رخدادها با یاد و نام خداوند متعال قطعاً می‌توانند اتفاقات بزرگتری را در حوزه دینی رقم بزنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: «مسلمان بودن»، خودش یک اتفاق بزرگی است و دین مبین اسلام یک ویژگی است که خداوند، پیغمبر، قرآن، قبله و همچنین اغلب اعمال و فروعات و اصول یکی است، به همین دلیل برای ظهور منجی عالم بشریت که شیعه و اهل سنت به وجود آن معتقدند، نیازمند اتحاد جامعه مسلمانی هستیم.

 

حقانی سپس تأکید کرد: اتحاد بین جامعه اسلامی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باید محقق شود و آنانی که بر ایجاد تفرقه بین این دو گروه اصرار دارند قطعا دلسوز دین مبین اسلام نیستند، چون اسلام دنبال وحدت و انسجام و یکپارچگی است پس مقابله با دشمن، باید در اصل کار قرار گیرد و تمامی اختلافات کنار گذاشته شوند و اتحاد را که رسول الله(ص) از صدر اسلام ایجاد کرده است یاد بگیریم و با کنار گذاشتن اختلافات و پایبندی به اصول بتوانیم اسلام و دینداری را در جهان اسلام به پیش ببریم.

1402/07/12