معاون تعلیم و ترییت سازمان دارالقرآن کشور:

توسعه فضاهای قرآنی اولویت سازمان دارالقرآن است

معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن کشور بر ضرورت توسعه فضاهای قرآنی به‌ویژه گسترش حوزه آموزش در بین جوانان، نوجوانان و کودکان تاکید کرد.

توسعه فضاهای قرآنی اولویت سازمان دارالقرآن است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام هادی مهدویان «معاون تعلیم و تربیت دارالقرآن کشور» روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در بازدید از موسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر خورموج افزود: گسترش این مهم می‌تواند موجب تأثیرگذاری و ترویج فرهنگ علوم قرآنی را فراهم کند.
وی ادامه داد: دراین‌ارتباط آموزش موضوعی مهم در حوزه قرآن است که با اهتمام ویژه به آن می‌توان جامعه‌ای قرآنی تشکیل داد.
معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن کشور بر ضرورت توسعه فضا‌های قرآنی به‌ویژه گسترش حوزه آموزش در بین جوانان، نوجوانان و کودکان تأکید کرد.
مهدویان اضافه کرد: مؤسسات قرآنی مراکزی مهم در جامعه هستند که راه‌اندازی این مراکز علاوه بر هم‌افزایی و وحدت رویه در این حوزه، اثرگذاری محتوایی قرآن نیز بیشتر خواهد کرد.
وی از تلاش و زحمات کلثوم غلامی مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر خورموج که در راستای ترویج فرهنگ علوم دینی و قرآنی بین کودکان و نوجوانان شهرستان دشتی نقش بسزایی داشته قدردانی کرد.
مهدویان ادامه داد: شهرستان دشتی با داشتن قاریان، حافظان و گروه تواشیح ملی و بین‌المللی نقشی مهم در توسعه و ترویج فعالیت و توسعه علوم قرآنی درسطح استان بوشهر و کشور داشته است.
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر خورموج گفت: قرآن برترین کتاب آسمانی است که ترویج و آموزش آن به همنوعان وظیفه همگانی است.
کلثوم غلامی بابیان اینکه رشته‌های آموزشی در موسسه ثابت است، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر دوره‌ها از طریق فضای مجازی و توسط مربیان متخصص و مجرب در حال برگزاری است.
وی همچنین به بیان گزارشی از تاریخچه موسسه، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی از ابتدای سال جاری تاکنون و مسائل و مشکلات موسسه پرداخت.
ابوذر بهرامی کارشناس قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز در این بازدید گزارشی مختصر از فعالیت‌های قرآنی انجام‌شده را قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان بیان کرد.
موسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر خورموج سال ۹۳ با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح‌شده و در رشته‌های مختلف مشغول به فعالیت است.

1400/11/30