مدیر اندیشکده سبک زندگی؛

رصد پاسخ مجموعه‌های فرهنگی به پرسش‌های رهبری در حوزه سبک زندگی

حجت الاسلام عباسی‌اصل گفت: رویداد ملی زندگی با هدف رصد پاسخ مجموعه‌های فرهنگی به پرسش‌های رهبر انقلاب در حوزه سبک زندگی و تشکیل مجمع مردمی کنشگران سبک زندگی است.‌

حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، مدیر اندیشکده سبک زندگی در مراسم رویداد استانی سبک زندگی که امروز ۵ آبان در دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در سال ۹۱ بیاناتی در حوزه سبک زندگی داشتند و ۳۰ سوال در این زمینه مطرح کردند. ۱۰ سال بعد از این بیانات، رویدادی به نام رویداد ملی سبک زندگی برگزار کردیم تا ببینیم مجموعه‌های مردمی و فرهنگی به چه میزان به این ۳۰ سوال جواب دادند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته این رویداد در تهران با حضور مجموعه‌های فعال در حوزه سبک زندگی در تهران برگزار شد و از بین آنها یک شورای راهبری از بین ۱۲ استان انتخاب شد که دبیرخانه آن در خوزستان است. این شورا جلسات مجازی و حضوری متعددی در سال گذشته برگزار کرد که ماحصل این جلسات تدوین یک برنامه ۱۰ ساله است.

عباسی‌اصل با بیان اینکه این رویداد به دنبال شبکه‌سازی کنشگران سبک زندگی در قالب یک مجمع مردمی است، گفت: تلاش بر این است که کار در حوزه سبک زندگی در عرصه‌های مبانی، طرح‌ریزی، مدیریت و ارزیابی مردمی باشد و در پایان کار گفتمان خود را به مجموعه‌های حاکمیتی ارائه بدهیم.

مدیر اندیشکده سبک زندگی خوزستان گفت: بنا است این رویداد در استان‌ها برگزار کنیم و هر مجموعه‌ای که در پاسخ به سوالات سبک زندگی مقام معظم رهبری حرکتی کرده است، دعوت شود و پاسخ‌های خود را ارائه کند. آموزش‌هایی ارائه بشود و توانمند بشود تا در بهمن ماه بتوانیم مجمع عمومی کنشگران سبک زندگی را برگزار کنیم. خوزستان اولین استانی است که میزبان این رویداد است و بعد از آن در استان‌های یزد و کرمان این رویداد برگزار خواهد شد تا افراد فعال در حوزه سبک زندگی شبکه شوند.

بر اساس این گزارش، رسته‌های سبک زندگی، با ارائه حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، دبیر رویداد ملی زندگی، چرخه ایده تا مصرف با ارائه نفیسه نوری، مدیر خانه خلاق سبک زندگی ایلسا و نقش‌پذیری در فضای مجازی با ارائه حجت‌الاسلام موسوی، مدیر مرکز شتاب‌دهنده صنایع فرهنگی سبک زندگی کارگاه‌هایی است که در ادامه این رویداد با حضور مدیران مجموعه‌های فرهنگی و فعالان سبک زندگی برگزار شد.

1402/08/06