اهمیت بهره‌مندی از خلاقیت در حوزه رسانه

معاون بنیاد رسانه‌ای سپهر با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از خلاقیت، نوآوری و تنوع در حوزه رسانه، گفت: امروزه لازم است ایده‌های نوین در حوزه رسانه مورد توجه قرار گرفته و عمیاتی شوند.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، نشست فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان با حضور حجت‌الاسلام مصطفی حریزادی_ معاون بنیاد رسانه‌ای سپهر، حجت‌الاسلام مهدی طاهری_مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی حریزادی در این نشست با اشاره به لزوم همکاری افراد متخصص در حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای، اظهار کرد: با ایجاد این هم‌افزایی یک جریان رسانه‌ای و فرهنگی قوی شکل می‌گیرد و اقدامات صورت گرفته در این حوزه‌ها نیز تاثیر دوچندان خواهند داشت.

معاون بنیاد رسانه‌ای سپهر افزود: جریانات مردمی در بسیاری از اتفاقات و حوادثی که در کشور رخ می‌دهد نقش مهمی ایفا می‌کنند درصورتی که ممکن است برخی دستگاه‌های فرهنگی مواجه مطلوبی نداشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع حجاب، ادامه داد: عدم رعایت حجاب می‌تواند سلامت خانواده‌ها را تهدید کند همچنین جامعه زنان دچار حس رقابت و ناآرامی می‌شود اما با ایجاد جریان رسانه‌ای و فرهنگی ذکر شده می‌توان درخصوص حجاب و حوزه‌هایی مانند حیا، باور به خدا، عشق به اهل بیت، حس دردمندی، انسجام خانواده و... اقدامات بسیار اثرگذاری انجام داد.

حجت‌الاسلام حریزادی عنوان کرد: متاسفانه تعداد سکوهای تولید محتوا در جبهه فرهنگی پایین است و تولیدکنندگان محتوا در این حوزه نیز درخصوص مسائل مالی به حاکمیت وابستگی دارند.

معاون بنیاد رسانه‌ای سپهر اضافه کرد: وجود حمایت‌های مالی و معنوی از سوی حاکمیت برای تولیدکنندگان محتوا در جبهه فرهنگی ضروری است اما افراد نیز باید دارای نگاه اقتصاد رسانه‌ای باشند تا از این طریق بتوانند علاوه‌بر گسترش فعالیت خود مخاطبان بیشتری نیز جذب کنند.

وی با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی در حوزه تولید محتوای رسانه‌ای، تصریح کرد: درحال حاضر اپلیکیشن یوتیوب به منبع درآمدی برای مخاطبان تبدیل شده و این قابلیت در سایر برنامه‌ها مانند آپارات نیز درحال شکل‌گیری است اما موضوع درآمدزایی از سوی جبهه فرهنگی مورد توجه قرار نگرفته است.

حجت‌الاسلام حریزادی یادآور شد: امروزه لازم است ایده‌های نوین در حوزه رسانه مورد توجه قرار گرفته و عمیاتی شوند حتی ایده‌هایی که به حدکافی کامل نیستند می‌توانند پس از عملی شدن به مرور زمان تکمیل شوند.

معاون بنیاد رسانه‌ای سپهر در پایان با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از خلاقیت، نوآوری و تنوع در حوزه رسانه، خاطرنشان کرد: ایده‌های موجود در فضای رسانه‌ای تا زمان معینی می‌توانند موجب جذب مخاطبان شوند بنابراین نباید این ایده‌ها به ساختار تبدیل شوند.

انتهای پیام

1402/08/09