نقش حافظان قرآن در تبدیل مباحث قرآنی به ارزش اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مباحث قرآنی که براساس توحید هستند به یک ارزش اجتماعی تبدیل شوند تفکر و رفتار افراد جامعه توحیدی خواهد شد و جریان حافظان قرآن نیز در تحقق این امر نقش اساسی دارند.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری در همایش آموزشی «حافظان نور» ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای جبهه مقاومت، اظهار کرد: جبهه مقاومت این روز‌ها به مصداق قطعی و بارز استقامت در مسیر الهی و پیمودن مسیر صعود به قله توحید تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: تصاویری که از شهدای جبهه مقاومت منتشر شده نشان‌دهنده جاری بودن بیان توحیدی در حیات اجتماعی این جریان است.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهیدان آرمان علی‌وردی و سید روح‌الله عجمیان، ادامه داد: این شهدای گرانقدر در راه تثبیت و بقا نظام اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) ایستادگی کرده و با اهدا خون خود موجب استقامت و پایداری جریان انقلابیون و ارزش‌های انقلابی شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به مفاهیم سوره مبارکه عصر، عنوان کرد: خداوند متعال در این سوره مبارکه با بیان سوگند بندگان خود را به خسران وعده می‌دهد و می‌فرماید افرادی که سرمایه ایمانی خود را به عمل صالح تبدیل می‌کنند از این خسران آشکار در امان خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سوره مبارکه عصر خداوند متعال همچنین بندگان خود را به اهل حق بودن سفارش می‌کند که این موضوع در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مورد تاکید قرار گرفت و ایشان فرمودند امروز جبهه ایران، اسرائیل و... وجود ندارد بلکه جبهه مبارزه حق و باطل شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: توصیه به صبر، استقامت و حلم در رسیدن به قله ارزش‌ها عامل اساسی پیروزی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: امروز خوشبختانه شاهد شکل‌گیری جریان حفظ قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری هستیم و امیدواریم این جریان با قوت بیشتر به جریان خود ادامه دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: گام بعد از ایجاد جریان حفظ قرآن کریم تبدیل مفاهیم قرآنی به ارزش‌های اجتماعی است تا همگان به این ارزش‌ها و تحقق آن‌ها مبادرت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ارزش‌های اجتماعی در یک جامعه به صورت مکرر تکرار شوند منجر به فرهنگ‌سازی خواهند شد بنابراین اگر مباحث قرآنی که براساس توحید هستند به یک ارزش اجتماعی تبدیل شوند تفکر و رفتار افراد جامعه توحیدی خواهد شد که جریان حافظان قرآن در تحقق این امر نقش اساسی دارند.

1402/08/11