اجرای فعالیت‌های قرآنی در محلات در دستور کار حافظان قرآن قرار بگیرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: هیات‌های خانگی و اجرای فعالیت‌های قرآنی در محلات می‌تواند یک شهر را به شهر قرآنی تبدیل کند و برگزاری این هیات‌ها نیز می‌تواند توسط حافظان قرآن کریم پیگیری و اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در همایش آموزشی «حافظان نور» با بیان اینکه در محضر قرآن کریم بودن یکی از بهترین امور موجود در عالم است، اظهار کرد: بهره گرفتن از این کتاب آسمانی یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به مقصد نهایی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم وجود توجه ویژه به مباحث قرآنی، افزود: حافظان قرآن کریم باید دامنه فعالیت خود را گسترش دهند یعنی دیگران را نیز با زیبایی‌های حفظ قرآن کریم و مفاهیم آن آشنا کنند چراکه چنین فعالیت‌هایی تنها برعهده دستگاه‌ها نیست بلکه حافظان و قاریان قرآن کریم نیز باید به گسترش فرهنگ قرآنی ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به درخشش حافظان و قاریان قرآن کریم در مسابقات بین‌المللی، ادامه داد: این موضوع بیانگر حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این افراد است البته در این حوزه نیازمندی‌های بسیاری وجود دارد که باید موردتوجه قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام عنوان کرد: هیات‌های خانگی و اجرای فعالیت‌های قرآنی در محلات می‌تواند یک شهر را به شهر قرآنی تبدیل کند و برگزاری این هیات‌ها نیز می‌تواند توسط حافظان قرآن کریم پیگیری و اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حفظ و قرائت قرآن کریم، توجه به معارف و مفاهیم قرآنی، تدبر در قرآن و... به نوعی مقدمه است درحقیقت وجود تمامی این موارد درصورتی که توجه عملی به قرآن وجود نداشته باشد و انسان‌ها در سبک زندگی خود از معاریف قرآنی بهره نگیرند موجب سعادت افراد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: عرصه‌های مبارزه با ظلم ستمگران، استکبارستیزی، سیاسی، دفاع از اسلام و نظام اسلامی، استقامت و صلابت، اجتماعی، نماز، روزه، عبادت‌های فردی، تقواريال ترک گناه و معصیت، عرصه‌های اقتصادی، دل به دنیا نبستن و... از جمله عرصه‌هایی است که انسان‌ها باید به صورت عملی از مفاهیم قرآن کریم بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: امروز غزه به یک مصداق از حق تبدیل شده است اما مصادیق حق در تمامی ابعاد زندگی از جمله گفتار، رفتار، تفکر، قضاوت، خانواده، تحصیل و... وجود دارد که باید شناخته و دنبال شود.

انتهای پیام

1402/08/11