آغاز «لیگ دانش‌آموزی جهاد تبیین» استان بوشهر

به همت اداره کل تبلیغات اسلامی، «لیگ دانش‌آموزی جهاد تبیین» (جت) در سطح استان بوشهر آغاز شد.

آغاز «لیگ دانش‌آموزی جهاد تبیین» استان بوشهر

 به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر از آغاز لیگ جهاد تبیین با عنوان (جت) ویژه نوجوانان ۱۲ الی ۱۸ سال (متوسطه اول و دوم) در سطح این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن صادق‌زاده، ۲۰ آبان ۱۴۰۲ مهلت شرکت در این مسابقه را پایان آبان ذکر، و ثبت نام اولیه، تأیید نهایی تیم، محتوای آموزشی انفرادی، محتوای آموزشی تیم، رقابت حضوری و برگزاری نشست آموزشی تیم را از مراحل برگزاری این لیگ عنوان کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: ابتدا تیم‌های ۵ نفره توسط مربی یا نماینده تیم (سرگروه) ثبت اولیه شده و پس از تأیید نهایی، هر یک از اعضای تیم کتاب را شخصی مطالعه، و انفرادی آزمون می‌دهند.

وی ادامه داد: پسران دانش‌آموز با مطالعه کتاب «یک ون شبهه» و دختران دانش‌آموز با مطالعه کتاب «بی‌پرده با حجاب» در این مسابقات شرکت می‌کنند و اعضاء تیم برای اینکه بتوانند بوم تفکر انتقادی را در روز آزمون به خوبی تکمیل کنند، نیازمند مطالعه کتاب «اکسیر» و مشاهده کلیپ‌های آموزشی هستند.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده تصریح کرد: مربی و اعضای تیم‌ها برای ایجاد آمادگی آزمون به صورت تمرینی بوم تفکر نقاد را تکمیل کرده و تصویر جلسه و بوم تمرینی را برای دبیرخانه ارسال خواهند کرد و تیم‌ها در بخش رقابت حضوری، در مرحله نخست به صورت انفرادی کتاب‌های مطالعه شده را آزمون داده و در مرحله دوم به صورت تیمی بوم تفکر نقاد را بر اساس سوژه اعلامی تکمیل خواهند کرد.

وی افزود: هدف از مرحله دوم این است که دانش آموز هر آنچه که می‌شنود نباید باور کند و بر اساس بوم تفکر انتقادی یاد میگیرد که آن را بررسی و تحلیل و به حقیقت دست یابد.

سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: مرحله سوم این لیگ به این گونه هست که دانش‌آموزان بعد از آزمون انفرادی و تکمیل بوم تفکر انتقادی ۲۰ روز فرصت دارند که شبهه یا شایعه‌ای را انتخاب کرده و پاسخ به آن شبهه را به صورت یک کنش رسانه‌ای در قالب (پادکست، کلیپ کوتاه، موشن و ...) تولید کنند.

گفتنی است، این لیگ نخست در مرحله شهرستانی و بعد استانی و سپس کشوری برگزار خواهد شد.

1402/08/20