معاون سازمان تبلیغات اسلامی:
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی استفاده از ظرفیتهای مردمی ابزارهای تبلیغ اصیلی، چون مساجد و هیئات را لازمه تحقق اهداف تبلیغی و نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی چهارشنبه در جمع مدیران و کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: سازمان تبلیغات برای انجام وظایفی که از سوی، ولی جامعه برای آن تعیین شده و حوزه کلیه امور و مسائل فرهنگی را شامل میشود، باید نظامی تعریف کنیم که بتوانیم این مسئولیتها را به سرانجام برسانیم و به عنوان دستگاه تبلیغ باید اسلام ناب را به گونهای تبلیغ کنیم که به جان مخاطب به ویژه قشر جوان و نوجوان بنشیند.
وی ادامه داد: در دوره مدیریتی جدید سازمان تبلیغات اسلامی دو بال ماموریتی داریم که یکی تبلیغ نوین در عرصههایی متعددی، چون هنر، رسانه و فضای مجازی است، چون همین عرصه هاست که حرف اول را در جنگ روایتها میزنند و نمونه بارز آن را در اتفاقات اخیر غزه، طوفان الاقصی و جنایات و نسل کشیهای رژیم موقت صهیونیستها و انعکاس آن در افکار عمومی در سطح جهانی دیدیم.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ اصیل را بعد دوم ماموریتی این نهاد دانسته و گفت: میتوان تبلیغ نوین را به نیروی هوایی در یک جنگ تشبیه کرد که هر چند هیاهو و غوغا دارد، اما زمانی منجر به فتح خواهد شد که با ابزاری، چون کتاب، آموزش، مسجد، هیئات، تشکلها و کانونها و نظایر آن، تبلیغ اصیل به عنوان نیروی زمینی به اهداف خود دست یابد.
وی خاطر نشان شد: اگر ابزارهای تبلیغ اصیلی، چون مسجد در کانون حکمرانی تبلیغی قرار گیرد، حتی اگر دشمن همه ابزارهای تبلیغ نوین را نیز با همه توان و ظرفیت بکار گیرد، ترفی نخواهد بست، چون اگر چه تبلیغات نوین هیاهو دارند، اما تبلیغ اصیل بر واقع بر دلها و قلوب اثر میگذارد و همین میشود که امروز مردم غزه در زیر باران بمب و موشک اسرائیلیهای کودک کش نصرت و پیروزی را از جانب خداوند و برای خود میدانند.
حجت الاسلام زمانی گفت: اگر به دنبال نهادینه سازی فرهنگ اسلامی و اثرگذاری در جامعه هستیم باید با شناخت درست حوزه و ابزار تبلیغ نوین بتوانیم مفاهیم و محتوای تبلیغ اصیل را بسط و نشر دهیم، موضوعی که کارکرد و تاثیر آن را در فراگیر شدن محتوای برخی نوحهها و مداحیها به وضوح دیدیم.
وی تاکید کرد: چنانچه ظرفیتهای مردمی ابزارهای تبلیغ اصیلی، چون مساجد و هیئات را پای کار بیاوریم، خواهیم توانست حرفی برای ارائه به اقشاری، چون نسل جوان و نوجوان امروزی داشته باشیم که تربیت شده انقلاب اسلامی امام راحل است و اکنون امتداد آن را اکنون در فلسطین و غزه میبینیم که به صراحت میگوید آمریکا هچ غلطی نمیتواند بکند.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای انجام همه این وظایف تبلیغی که حتی با خیل اعتبار و نیروی انسانی نیز بخشی حداقلی از آنها قابل تحقق نیست، باید به صورت عملی به سمت مردمی شدن امور در حوزه تبلیغ حرکت کنیم، رویکردی که تاثیر آن را در برنامه هایی، چون جشن غدیر و یا جشن رحمت کردستان دیدیم و مشخص شد که اگر حداقل ظرفیتهای مردمی را پای کار بیاوریم، خواهیم توانست اقدامات مهمی را در عرصههای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دیگر حوزهها رقم بزنیم.
1402/08/20