حجت الاسلام والمسلمین طاهری تاکید کرد؛

لزوم توجه ویژه به گفتمان "معجزه مادری" در ایام فاطمیه

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شکل‌گیری گفتمان ایام فاطمیه با عنوان "معجزه مادری"، گفت: توجه به این عنوان در ایام فاطمیه امسال اهمیت ویژه‌ای دارد.

عکس بارگذاری شود/////////////////////////////////////////لزوم توجه ویژه به گفتمانبه گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: فاطمیه درحقیقت ظرفیت و فرصتی بسیار ارزشمند است که در اختیار شیعیان قرار دارد و دنیا از آن محروم مانده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهمیت انتشار حداکثری گفتمان فاطمیه، افزود: در فرهنگ اسلامی از مادر به عنوان الگویی از حیا، عفت، تربیت و... یاد شده است بنابراین باید مفهوم مادر به عنوان معجزه الهی در جامعه پررنگ شود.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) معجزه پیامبر اکرم(ص) است، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) به حضرت زهرا(س) لقب ام‌ابیها داده درحقیقت حضرت فاطمه(س) برای اولین بار در تاریخ توسط پدر خود که کامل‌ترین انسان در جهان هستی است لقب مادری دریافت کرد ایشان همچنین فرزندان بزرگی را تربیت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: حضرت مریم(س) نیز به واسطه تولد فرزند خود یعنی حضرت عیسی(ع) معجزه الهی است اما در دین مسیحیت و یهودیت از این موضوع و جایگاه مادران غفلت شد و به همین علت نیز خانواده‌ها در این جوامع دچار مشکل شده‌اند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مفهوم مادر در کشورهای غربی مورد توجه قرار نگرفته و با افزایش سن بانوان احترام و تکریم آن‌ها کاهش پیدا می‌کند چراکه زنان با افزایش سن زیبایی و توانایی خود را که در کشورهای غربی از جمله علل ارزشمندی زنان محسوب می‌شوند از دست می‌دهند درحالی که در تمدن اسلامی بانوان با افزایش سن ارزشمندتر می‌شوند.

وی با تاکید بر اهمیت شکل‌گیری الگو زن مسلمان ایرانی، تصریح کرد: در این الگو دختران موجب آرامش و محل تنظیم عواطف پدران به شمار می‌آیند همچنین زمانی که دختران نقش‌های همسری و مادری را می‌پذیرند درواقع درحال پیمودن روند ارتقا هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به شکل‌گیری گفتمان ایام فاطمیه با عنوان "معجزه مادری"، یادآور شد: توجه به این عنوان در ایام فاطمیه امسال اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه پیامد معجزه مادری ایجاد انسجام و الفت در جامعه است که تمامی افراد خانواده را با یکدیگر منسجم و هماهنگ می‌کند.

وی اظهار داشت: "مادرم مظلوم بود و یاور مظلوم‌ها است" شعاری است که برای گفتمان معجزه مادری درنظر گرفته شده است بنابراین باید برای جلب توجه به سمت زنان مظلوم جهان مانند زنان غزه اقدامات موثری انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در اسلام محور خانواده معرفی شده و این موضوع در حدیث شریف کسا به وضوح قابل مشاهده است، بیان کرد: معجزه مادری حضرت صدیقه کبری(س) درواقع نقطه تعالی و اوج زنان مسلمان محسوب می‌شود. 

وی افزود: حضرت زهرا(س) در بستر بیماری برای زنانی که به عیادت ایشان رفتند خطبه‌ای خوانده و آنان را به لزوم دفاع از حضرت علی(ع) که درحقیقت مظلوم زمانه بوده آگاه می‌سازد، خطبه فدکیه ایشان نیز در خانواده و جامعه موجب بصیرت‌افزایی شده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با تاکید بر لزوم رشد در حوزه اطلاع‌رسانی، ادامه داد: درصورت پیشرفت در این زمینه می‌توان پیام‌های خود را به گوش مردم جهان رساند، درحقیقت انتقال اخبار و پیام‌ها به افراد جامعه وظیفه خبرنگاران است بنابراین می‌توان گفت اصحاب رسانه وظیفه‌ای نبوی برعهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: معرفی الگوی زن مسلمان ایرانی در تمامی جامعه و دنیا اهمیت بسیار بالایی دارد البته تحقق این موضوع به وجود یک ظرفیت توانمند در حوزه رسانه نیازمند است در این راستا می‌توان مادران دارای چند فرزند، مادران و خواهران شهدا و بانوانی که سال‌ها برگزار کننده روضه اهل بیت هستند را به عنوان الگوهای ارزشمند زن مسلمان ایرانی معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروز در حوزه حجاب در کشور ایجاد شده نتیجه غفلت از معرفی الگوهای والای زن مسلمان ایرانی مانند حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) است.

1402/09/06