حجت الاسلام دانشمند:

موفقیت هیئات به شلوغی نیست بلکه دشمن‌شناسی هیئتیان مهم است

کارشناس مسائل دینی گفت: فلسفه برپایی هیأت دشمن‌شناسی و تطبیق حوادث روز با خط‌کش تاریخ است.

موفقیت هیئات به شلوغی نیست بلکه دشمن‌شناسی هیئتیان مهم است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی دانشمند پیش از ظهر پنج‌شنبه در دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیأت، تشکل‌های دینی، سمن و مجموعه‌های مردم نهاد در آوردگاه تمدنی اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ درمی‌یابیم که اولین هیأت برای سیدالشهدا (ع) توسط حضرت ام البنین (س) برپا شد که بنی امیه در آن زمان از این موضوع بسیار هراس داشت و تصمیم به حذف و ترور گرفت.

وی تاکید کرد: طبق روایات، حضرت ام البنین (س) به شهادت رسیدند و باید در تقویم کشور تذکر داده شود که ننویسند وفات و باید شهادت قید شود و در این مورد حق این بانو ادا نشده است.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه برپایی هیأت به همت این بانو بوده و خود ایشان هم ذکر مصیبت می‌خواندند، گفت: حتی در روایت آمده که در قبرستان بقیع این بانو مبدع شبیه‌خوانی بوده است و در قبرستان آن را اجرا می‌کرد.

وی با اشاره به اهداف برپایی هیأت تصریح کرد: در کتاب‌هایی که در این زمینه به کتابت درآمده‌اند، فلسفه برپایی هیأت را دشمن‌شناسی و تطبیق حوادث روز با خط‌کش تاریخ قبل بیان کردند.

حجت الاسلام دانشمند با بیان اینکه تقابل جبهه حق و باطل در هر دوره زمانی وجود دارد، گفت: حتی در زمان حضور مصلح جهانی یعنی صاحب الزمان (عج) هم جنگ نور و ظلمت و علم و جهل باقی خواهد ماند.

وی افزود: تا زنده هستیم در حال جنگ هستیم و جبهه حق مظهر امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

کارشناس مسائل دینی گفت: مسجدی که فقط در آن نماز بخوانند، صهیونیست بر آن تسلط خواهد داشت و شهید حاج قاسم سلیمانی خروجی فاطمیه و حضرت زهرا (س) است که حضرت زهرا (س) مدافع ولایت بود و زندگی ایشان درس است.

وی با بیان اینکه زمانی در هیأت به وظیفه خود عمل کرده‌ایم که مخاطبان آن هیأت اهداف امام حسین (ع) و یزید را شناخته باشند و بدانند که باید چه فعالیتی انجام دهند، گفت: موفقیت هیأت به شلوغی آن نیست بلکه باید اخلاص و وحدت را از دست نداد و بدانید که هرجا دعوا هست خدا نیست.

1402/09/18