به همت اداره تبلیغات اسلامی گرگان؛

اجتماع بزرگ فاطمی ویژه مداحان برگزار شد

اجتماع بزرگ فاطمی ویژه مداحان به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان برگزار شد.

اجتماع بزرگ فاطمی ویژه مداحان برگزار شد
اجتماع بزرگ فاطمی ویژه مداحان برگزار شدبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، اجتماع بزرگ فاطمی ویژه مداحان با حضور حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد کارشناس برنامه سمت خدا به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرحزاد در اجتماع بزرگ فاطمی ویژه مداحان در گرگان با اشاره به اینکه عبادت دو نوع است، اظهار کرد: گروه اول عبادت‌های طولانی مانند نماز، حج، روزه و... بوده که آداب و شرایط خاص خودش را دارد و گروه دوم عبادت‌هایی هستند که آداب خاصی نداشته و در همه جهت و همه زمان بدون هیچ شرط و شروطی قابلیت اجرایی دارند.

کارشناس فرهنگی و مذهبی برنامه سمت خدا با اشاره به سخن پیامبر (ص) که فرمودند «بهترین عبادت‌ها کمترین، آسان‌ترین و سبک‌ترین آن‌هاست»، افزود: عبادت‌های طولانی برای افرادی که توانایی آن را دارند مفید است، اما گاهی موجب خستگی و غرور می‌شود و خدای متعال اگر بخواهد از فردی راضی و خشنود شود به کیفیت کار نظر می‌کند نه به طولانی بودن آن، لذا ذاکرین و مداحان از عبادت‌های نوع دوم بیشتر ترویج کنند.

وی، خلاصه کتب همه انبیا را ذکر شریف «لا اله الا الله» دانست و گفت: این ذکر بدان معناست که غیر خدا کنار برود و هرآنچه بماند فقط «الله» باشد، به‌عبارتی خود محوری بشکند و تنها خدامحوری باقی بماند.

حجت‌الاسلام فرحزاد خاطرنشان کرد: فاطمیه تنها مهمانی خصوصی شیعیان است، بنابر مداحان باید اول سخنان و ذکر مصیبت را برای خودشان پیاده کنند و اگر تأثیرگذاری جملات برایشان مشهود شد، آن را برای دیگران نیز انتشار دهند.

1402/09/19