«امیدعلی مسعودی» رئیس دانشکده علوم و ارتباطاتتحقیقات و پژوهش‌های ملی

تولد رشته «تبلیغ و ارتباطات فرهنگی» در دانشگاه سوره

بهمن‌ماه سال ۱۳۸۵ به درخواست رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، برای نخستین بار «دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی» در مؤسسه آموزش عالی سوره راه‌اندازی شد. رشته «تبلیغ و ارتباطات فرهنگی» نخستین رشته این دانشگاه بود که سرفصل آن را سازمان تبلیغات اسلامی با حضور استادان تهیه کرد و به تأیید وزارت علوم رساند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی دکتر «امیدعلی مسعودی» که اولین مؤسس و بنیان‌گذار دانشکده «علوم و ارتباطات اجتماعی» در دانشگاه سوره است، نقش مؤثری در راه‌اندازی این دانشگاه داشت.
 او درباره پیشرفت دانشکده و افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی می‌گوید: «تعامل سازنده میان دانشجو‌ها باعث شده است که این دانشکده به جایگاه و رشد مناسبی برسد. در زمان دکتر کلانتری، معاون فرهنگی وزیر علوم، طرحی ارائه شد که دانشکده «علوم ارتباطات اجتماعی» و دانشکده «امور فرهنگی» ادغام و به دانشکده فرهنگ و ارتباطات تبدیل شوند.

این امر سبب تعامل بیشتر دانشجویان امور فرهنگی و دانشجویان روزنامه‌نگاری، روابط عمومی، تبلیغات و ارتباطات فرهنگی شد و مجموعه آموزشی فعال تری در دانشکده سوره رقم خورد».
دکتر مسعودی با تأکید بر برگزاری و رونق کلاس‌های آموزشی و مجازی در دوران کرونا توضیح می‌دهد: «در این دوران علاوه بر اینکه کلاس‌های درسی ما تعطیل نشد، حتی تعداد دانشجویان دانشکده ما افزایش داشت؛ به‌طوری‌که از ۲۵ آذرماه امسال نیز قرار است به مدت ۱۰ روز حدود ۳۰ تا ۳۵ وبینار آموزشی- پژوهشی با حضور استادان، دانشیاران و استادیاران دانشگاه‌های تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه صداوسیما برگزار شود. همه دانشجویان سراسر کشور می‌توانند رایگان و بدون نیاز به ثبت‌نام در این دوره‌ها شرکت کنند».
دکتر مسعودی به دستاورد‌های دانشکده ارتباطات و فرهنگ در سالی که گذشت اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: «در نیم سال دوم، حدود ۵ جلد کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی منتشر کردیم. دو تحقیق ملی داشتیم که با همکاری دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی انجام شد. حالا سعی داریم دانشجویانمان را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور اعزام کنیم و همچنین استادان و دانشجویان خارجی هم در دانشگاه بپذیریم».

 

 

1400/12/02