حجت الاسلام نکونام:

اردوی نسل قاسم سفری جهت نزدیک شدن به خداوند متعال است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اردوی نسل قاسم فرصتی است که در اختیار نوجوانان قرار گرفته تا به وسیله آن دل‌های خود را به خداوند متعال نزدیک کنند چراکه اردوی نسل قاسم درحقیقت سفر ارتباط برقرار کردن با خداوند است.

اردوی نسل قاسم سفری جهت نزدیک شدن به خداوند متعال استبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در افتتاحیه کاروان نسل قاسم با اشاره به اینکه شهدا انسان‌هایی خدایی و معنوی بودند، اظهار کرد: بنابراین حضور در محضر شهدا همانند قرار گرفتن در محضر خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) و فرشتگان الهی است.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز اردوی نسل قاسم، افزود: این اردو فرصتی است که در اختیار نوجوانان قرار گرفته تا به وسیله آن دل‌های خود را به خداوند متعال نزدیک کنند چراکه اردوی نسل قاسم درحقیقت سفر ارتباط برقرار کردن با خداوند است.

وی افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دارای تمامی ویژگی‌های والای انسانی بود و به همین جهت نیز توانست ایران، کشور‌های اسلامی و حتی غیرمسلمانان را متحول کند و امروز به عنوان یکی از شهدای ممتاز و برجسته جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود بنابراین زیارت قبر این شهید گرانقدر برای نوجوانان استان سرشار از برکت خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام عنوان کرد: شیطان همواره در کمین انسان‌ها است تا با استفاده از دام‌های گوناگون آن‌ها را از مسیر الهی منحرف کند؛ دور کردن فرد از اجتماع، وظایف سیاسی و اجتماعی، گرفتن روحیه انقلابی انسان، دور کردن او از دین و دستورات الهی از جمله دام‌های شیطان است.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اقامه نماز و عمل به دستورات الهی زندگی افراد را مملو از نورانیت می‌کند، اما شیطان برای دور کردن انسان‌ها از این نورانیت سعی می‌کند کسالت و تنبلی را بر آن‌ها مسلط کند همچنین تلاش می‌کند افراد را نسبت به دستورات الهی درگیر شک و تردید کند بنابراین باید مراقب این مکر‌های شیطان باشیم.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن یکی از وظایف مهم نسل جوان و تمامی آحاد جامعه است، تصریح کرد: حرکت در مسیر امام خمینی (ره) و شهدا همچنین دوری کردن از گناه و معصیت به ما کمک می‌کند به یک انسان انقلابی حقیقی تبدیل شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام یادآور شد: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران و در راس آن‌ها آمریکا که شیطان بزرگ است سعی دارند با استفاده از شبکه‌های مجازی نسل جوان را از مسیر صحیح منحرف و آن‌ها را از اسلام، راه شهدا، مکتب اهل بیت (ع) و راه امام خمینی (ره) دور کنند بنابراین باید مراقب این توطئه‌ها باشیم.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از شخصیت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران است که جوانان و نوجوانان باید ایشان را سرمشق و الگوی خود قرار دهند، برگزاری اردوی نسل قاسم نیز تدارک دیده شده تا مواردی که ذکر شد به نسل جوان آموزش داده شود.

1402/09/22