رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایجرود:

حضرت زهرا(س) الگوی دفاع از امامت است

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایجرود با بیان اینکه حضرت زهرا (س) یاور پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در روز‌های سخت زندگی بود گفت: حضرت زهرا (س) الگوی دفاع از امامت است.

حضرت زهرا(س) الگوی دفاع از امامت است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سعید اسدی با بیان اینکه امامت یکی از نعمت‌های الهی است که برای بشر در نظر گرفته شده و بر اساس عقاید شیعه از اصول مهم و از ارکان و پایه‌های اسلام است گفت: هدف اصلی ولایتمداری حضرت زهرا (س) بصیرت و آگاهی دادن به مردمی عصر خود بود مردمی که برای دیدن حقایق چشم بینا نداشتند.

وی گفت: این اصل از دیدگاه حضرت زهرا (س) از جایگاه مهمی برخوردار بوده، آن را استمرار رسالت می‌داند  و در این راه زحمات زیادی را متحمل شدند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایجرود افزود: در اندیشه حضرت صدیقه سلام الله علی‌ها امام مانند کعبه است که باید مردم (برای طواف) به سراغش بروند. با توجه به غصب خلافت و کمرنگ شدن نقش ولایت در جامعه اسلامی و آگاهی بخشی مردم به جایگاه امام، پرداختن به این موضوع ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام اسدی ابرازکرد: هدف آگاهی ­بخشی ضرورت وجود امام در هدایت مردم است که برای هدایت جامعه بشری امامت امری مهم و ضروری است.

وی گفت: ضرورت و جایگاه امامت را از منظر صدیقه طاهره (س) مورد بررسی قرار دهیم؛ با این دغدغه که حضرت زهرا (س) وجود خود را نیز فدای ولایت و امامت نمود و امامت در نگرش ایشان از جایگاه والایی برخوردار است، زیرا امامت ریشه در ولایت دارد هر چه ولایت و امامت جامعه بشری از روی آگاهی صورت گیرد مردمان در امور مختلف از بصیرت بالایی برخوردار خواهند بود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایجرود ادامه داد: حال اگر فردی یکی از چهارده معصوم باشد که سرور همه عالمیان هستند و با تمام هستی خود به دفاع از موضوعی قیام نماید، کاملاً آشکار است که موضوع مورد نظر، از نهایت درجه اهمیت از دیدگاه او برخوردار است.

حجت‌الاسلام اسدی ابراز کرد: حضرت زهرا (س) به عنوان شخصیت بانوی نمونه اسلام، ملاک عمل و نظر محسوب شده و حجیت دینی دارد.

وی تاکید کرد: بانویی که برای استوار بودن پرچم ولایت و امامت حضرت علی (ع) تمام سعی و تلاش خود را به کار برد و حتی در این راه به مقام والای شهادت نائل آمدند.

1402/09/25