رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی:

اساتید و دانشجویان در« جهاد تبیین» پیشرو باشند

رئیس تبلیغات اسلامی گرمی با بیان اهمیت« تبیین» و روشنگری در جامعه گفت: اساتید و دانشجویان باید پیشرو در «جهاد تبیین» باشند.

اساتید و دانشجویان در« جهاد تبیین» پیشرو باشند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام حمید بهاری در نشست «جهاد تبیین» که با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان گرمی - استان اردبیل- در سالن همایش دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شده بود، با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از اقدامات مهم در مبارزه جریان حق با باطل است، اظهار داشت: جامعه‌ی دانشگاهی و دانشجویان نقش بسیار مهمی در حوزه‌ی تبیین دارند.
وی با تبریک میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر، به تشریح اهمیت و ضرورت جهاد تبیین به‌ویژه در عصر کنونی پرداخت و گفت: در جهاد تبیین، کسانی که توانایی تبیین به صورت صحیح دارند، باید ابتدا وارد میدان شده و خط شکنی کنند که در این راستا، دانشگاهیان و نخبگان حوزه و دانشگاه، افسران و پیش قراولان این جهاد هستند و باید ابتدا وارد میدان شوند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی، با اشاره به تلاش‌های دشمن در مبارزه با انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن دستاورد‌های کشور افزود: موج تخریب و سیاه نمایی همواره در دستورکار لابی‌های صهیونیسم و غربی‌ها قرار داشته و در کنار هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی به کشور، پایداری، صلابت و پیشرفت ایران اسلامی را بر نمی‌تابند و با استفاده از فضای مجازی و رسانه سیاه نمایی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
وی ادامه داد: وقتی جهاد تبیین مطرح می‌شود، کسانی باید ابتدا وارد میدان شده و خط شکنی کنند که توانایی تبیین به صورت صحیح را داشته باشند، در این راستا، دانشگاهیان و نخبگان حوزه و دانشگاه، افسران و پیش‌قراولان این جهاد هستند که باید ابتدا وارد میدان شوند.
حجت‌الاسلام بهاری تصریح کرد: در میان هجمه رسانه‌های معاند، ضرورت بصیرت و اهمیت سواد رسانه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود و شبکه سازی و صف بندی رسانه‌های معاند به صورت تهاجمی علیه ما شکل گرفته و تحریف حقایق انقلاب و دنیا با هدف اثرگذاری روی جوانان از طریق رسانه، فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به شیوه‌های مختلف دشمن در سیاه نمایی علیه کشور گفت: این رسانه‌ها، همواره سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی را با یک شیوه یا روش ثابت انجام نداده‌اند بلکه هر بار با محصول تصویری جدید، آن هم با سبک تولیدی تازه موجی نو به راه می‌اندازند و این موج، گاهی اوقات به وسیله یک فیلم که بیشتر هالیوودی است و گاهی اوقات هم به وسیله سلسله خبر‌های دروغ که از پیش برنامه ریزی شده، به راه انداخته می‌شود.
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمی خاطر نشان کرد: نقطه مقابل این جنگ همه‌جانبه، جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی آن را تفسیر کرده و با بصیرت و مطالعه دقیق در موضوعات مختلف و ارائه صحیح به جامعه در این میدان می‌توانیم اثربخش باشیم.
وی بیان داشت: انذار رهبر انقلاب درباره جنگ ترکیبی دشمن، در حالی است که با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شاهد پیگیری راهبرد‌های مقابله آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران هستیم. راهبرد‌های آمریکا در طول ۴ دهه گذشته به تناسب شرایط عوض شده و آرایش میدانی بر اساس راهبرد تعیین گردیده است و درواقع، دشمن امروز با حربه تحریف انقلاب، آرمان‌های امام راحل و دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به میدان آمده و در این نوع جنگ، نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده و قصد شبهه افکنی در بین نسل جدید را دارد.
وی تاکید کرد: امروزه باید اساتید و دانشجویان با پیروی از پیشکسوتان خود، مبارزه با شیطان بزرگ و اصحابش را ادامه داده و با درس گرفتن از گفتمان امامین انقلاب، جنایات بی شمار آمریکا را فراموش نکرده و با روشنگری ترفند‌های دشمنان انقلاب با جهاد تبیین،  پنجه چدنی آمریکایی‌ها در زیر دستکش مخملی را افشا کنند.

1400/12/02