دومين كنگره استانی بانوان؛

مراسم تجلیل از برگزیدگان و حافظین و قاریان دانش آموزی شهرستان مریوان برگزار شد

تجلیل از برگزیدگان و حافظین و قاریان دانش آموزی که در هفته قرآن و عترت از مدرسه بعثت مریوان حائز رتبه شده بودن با حضور حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مراسم تجلیل از برگزیدگان و حافظین و قاریان دانش آموزی که در هفته قرآن و عترت از مدرسه بعثت حائز رتبه شده بودند؛ با حضور حجت الاسلام حسن ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی و نعمت الله مرادی مدیر آموزش و پرورش مریوان و مدیر مدرسه بعثت خانم سیران زاهدی پور با همکاری اداره تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات این  اداره کل برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام ورهرام اظهار داشت: قرآن کتاب آسمانی و معجزه حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله می‌باشد، و مسیر نیکوکاری و خیر را از راه زشتی و بدی‌ها تمییز و به انسان‌ها نشان داده است که با رعایت چه اصولی و معیار‌هایی بتوانند مسیر سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی را بیابند. وی افزود: قرآن باید در گروه‌های مختلف جامعه معرفی شود و نتیجه مطلوبی که رهبر در سخنانشان به آن اشاره کردند، همان آشنایی اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان، نونهال تا کهن‌سال با بحث قرآن و برکات آن در زندگی است.

در ادامه این جلسه نعمت الله مرادی مدیر آموزش و پرورش مریوان تصریح کرد: قاریان، فعالان و حافظان قرآنی در کشور ما، قشر مهم و تأثیر گذاری به شمار می‌آیند، معرفی و آموزش راه آنان بخشی از برنامه‌های توسعه‌ی و ترویج فرهنگ قرآنی کشور است.

مرادی ابراز داشت: تعبیر قهرمانان قرآنی مدتی است که از سوی مخاطبان با استقبال خوبی مواجه شده و این نشان دهنده علاقه مردم به قرآن و خادمان آن است، از این رو اگر قهرمانان قرآنی کشور را به طور برنامه‌ریزی شده‌ای معرفی کنیم؛ می‌توانیم برای فرزندانمان و نسل جوان الگو‌هایی مناسب و در خور شان یک جامعه‌ی اسلامی بسازیم.

مدیر آموزش پرورش مریوان در پایان سخنان خود با بیان اینکه شناخت، اولین و مهم‌ترین گام در مسئله فرهنگ‌سازی است، بیان داشت: تجلیل و معرفی ویژه این فعالان قرآنی می‌تواند دلیلی بر ایجاد کنجکاوی در بین مردم شود؛ اگر با فکر و هدایت شده این روز را پاس بداریم می‌توانیم به تمام سوال‌های ایجاد شده پاسخ دهیم، زیرا آگاهی خود منجر به انگیزه است، تصور کنیم چقدر زیباست وقتی که تمام مردم و مسئولین انگیزه و دغدغه‌ی قرآن و دین مبین اسلام را داشته باشند.

1402/10/04