به همت سازمان تبلیغات اسلامی؛

همایش بزرگ مادران آسمانی در نهاوند برگزار شد

همایش بزرگ مادران آسمانی به همت سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان نهاوند برگزار شد.

همایش بزرگ مادران آسمانی در نهاوند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری اراکی از روحانیون حوزه علمیه قم در همایش مادران آسمانی که عصر چهارشنبه ۶ دی ماه جاری که به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درنهاوند برگزارشده بود بعنوان سخنران مراسم گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه ناشی از عدم توجه به اصالت خانوادگی است.

وی افزود: برای اثبات این ادعا قدری در مورد دلیل وقوع برخی مشکلات اجتماعی از جمله طلاق به این نتیجه میرسیم که آمار طلاق در خانواده‌ای اصیل که برای شآن و منزلت خانوادگی اهمیت قاعل شده اند کمتر اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام صابری در ادامه اشاره کرد: متاسفانه چشم هم چشمی‌های کورکورانه بعنوان اهرم فشار بر خانواد‌ها موجب شده که اقتصاد خانواده مورد هدف این تیر زهر آگین قرارگیرد وعرصه زندگی بر بسیاری از زوجین سخت شود.

این کارشناس دینی ادامه داد: خوشبختانه دین مبین اسلام همواره الگو‌های مناسبی برای دوره‌های مختلف زندگی یعنی از دوران طفولیت تا سالخوردگی برای آقایان و بانوان دارد که اگر بدرستی توسط امثال بنده که منبری هستیم تبیین شود حتما میزان مشکلات اجتماعی وبه تبع آن اقتصادی کمترمیشود.

حجت الاسلام صابری اراکی مادران شهدا را نمونه بارز صبر، استقامت، تربیت صحیح اسلامی  فرزندان، درجامعه ذکر کرد و گفت: رسانه‌های اثر گذار بایستی بیشتر از این ها، الگو‌های موفق زندگی را مطرح و در جامعه معرفی کنند تا باعث امید آفرینی جامعه شوند.

وی شهرستان نهاوند را شهرستانی با اصالت ذکر کرد که بایستی الگوی دیگر مناطق شود.

در پایان این مراسم که در آستانه هفته نکوداشت مقام مادران با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امورایثارگران، اداره اوقاف و امور خیریه و آستان مقدس شاهزاده محمد و علی نهاوند برگزار شداز مادران و همسران شهدا شهرستان تجلیل بعمل آمد.

1402/10/07