حجت الاسلام نبویان اظهار داشت:

امروز اسلام در دنیا به نام جمهوری اسلامی شناخته شده است

حجت الاسلام نبویان اظهار داشت: از جنگ جهانی دوم دو واقعه در خاورمیانه رخ داد که یکی نظام غرب در آبان منطقه مردم فلسطین را آواره کرده و سند مالکیت کشور فلسطین را به نام اسرائیل می‌زند و بدینوسیله کشوری نامشروع متولد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که به دعوت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند دعوت شده بود، در جمع مسئولین تشکل‌های دینی و مردم نجیب  نهاوند در مصلی حضرت امام خمینی، (ره) نهاوند اظهار داشت:از جنگ جهانی دوم دو واقعه در خاورمیانه رخ داد که یکی نظام غرب در آبان منطقه مردم فلسطین را آواره کرده و سند مالکیت کشور فلسطین را به نام اسرائیل می‌زند و بدینوسیله کشوری نامشروع متولد می‌شود.

وی افزود: واقعه مهم دیگر که بعد از تولد اسرائیل بوقوع پیوست وقوع انقلاب اسلامی بود که ۳۰ سال پس از واقع اول بوجود آمد.

وی با بیان اینکه چرا امروز اسلام در دنیا به نام جمهوری اسلامی شناخته شده می‌شود افزود: حضرت امام ره به ما یاد داد که در دنیا دو نوع اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی وجود دارد که این دو با یکدیگر تفاوت ماهوی دارند و امروز اسلام ملت ایران شامل کل قرآن است و نه بخشی از آن.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه در آیه‌ای از  قرآن به اشداء علی الکفار اشاره شده بدین مفهوم است که اول مبارزه با آمریکا آمده و بعد به سایر عبادات مانند نماز و روزه اشاره شده لذا کسی که با آمریکا مبارزه نکند مسلمان نیست.

وی افزود:طبق آیه قرآن پذیرش کدخدایی آمریکا ممنوع می‌باشدو اصولا بسیاری از پیامبران آمده اند که با کدخدایی زمان خود مبارزه نمایند.

نماینده مردم تهران افزود: بر این اساس نه تنها پذیرش هژمونی آمریکا ممنوع است بلکه حتی دوستی با این کشور نیز ممنوع است، زیرا آن‌ها از طریق دوستی به تدریج نطرات خود را بر ما اعمال می‌کنند.

نبویان با ذکر مصداقی از حیله گری دشمن از طریق دوستی گفت: در مذاکرات برجام هنگامی که وندی شرمن رئیس تیم مذاکره کننده آمریکا نتوانست از هر طریقی بر تیم مذاکره کنندگان کشورمان به نتیجه برسد لذا از راه دوستی وارد شد و به نتیجه رسید.

وی با تاکید بر ممنوعیت پذیرش هژمونی آمریکا افزود: کسانی که می‌گویند ما چاره‌ای نداریم که با آمریکا مذاکره کرده و هژمونی آنرا بپذیریم خودشان آمریکایی هستند.

وی بابیان اینکه مسلمان واقعی باید در برابر ظم مبارزه کند و به یاری مظلومان برود افزود: اسلام و مسلمانی فقط به نماز و روزه نیست بلکه هر کجا ظلمی دید و یا فریاد دادخواهی مسلمانی را شنید  باید با آن مبارزه کند در غیر اینصورت به گاو شیرده آمریکا تبدیل می‌شود و علاوه بر اینکه مسلمان نیست حتی انسان هم نمی‌باشد.

حجت الاسلام نبویان با بیان اینکه امروز باید رفت و یقه دشمن ظالم را گرفت گفت:  اگر در طول تاریخ یقه ظالمین را می‌گرفتند امروز اوضاع مسلمان‌ها بدین شکل نبود.

وی با بر شمردن سابقه دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی گفت: آمریکا که دارای ماهیتی استکباری است با اینگونه اسلامی که سر سازش با او را ندارد و در برابرش ایستادگی می‌کند،   کنار نمی‌آید  و دشمنی خود را حتی قبل از انقلاب با آن شروع می‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به ابعاد مختلف قدرت آمریکا در جهان اشاره نمود وی افزود:ما در روی کره زمین کشاورزی قدرتمند‌تر از آمریکا نداریم، زیرا در ابعاد مختلف نظامی، مالی، اقتصادی. علمی و پزشکی و رسانه‌ای برتر می‌باشد، اما با وجود این همه قدرت پس از انقلاب از ملت ما شکست خورده است.

وی اضافه کرد: کشوری که پس از انقلاب دنبال نابودی و تجزیه کشور و ملت ایران بود و توطئه‌های زیادی را بر علیه ما طراحی و اجرا کرد و حتی در سال ۳۲ با کودتا علیه دولت مصدق با ملت ایران دشمنی نمود، اما سرانجام از ما شکست خورد و نتوانست به هیچکدام از اهدافش برسد.

وی گفت: آن‌هایی که می‌گویند خون شهدا به هدر رفته آیا به این دستاورد که آمریکا با آن همه قدرت از ملت ایران شکست خورده توجهی نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران شکست ناپذیر است گفت:  با وقوع انقلاب اسلامی، ایران یک تئوری به دنیا ارائه کردو آن مساله ایمان به خدا و صبر و استقامت است که همین مساله بود که نگذاشت در جنگ هشت ساله که دشمن با تمام تجهیزات و قرار دادن ۳۸ کشور در برابر ما نتوانست پیروز شود و امروز هم در سوریه کشور‌های زیادی آمدند که مقاومت را از بین ببرند، اما ازر ایران و حاج قاسم شکست خوردند.

وی یاری خداوند در جنگ غزه را نیز قابل مشاهده عنوان کرد و گفت: امروز در غزه یک جنگ نابرابر وجود دارد که امکانات این منطقه کوچک اصلا قابل مقایسه با اسرائیل نیست، اما همین گروه کوچک توانسته تلفات بسیار سنگینی به چهارمین ارتش قدرتمند دنیا بزند و آنرا با یک شکست غیر قابل ترمیم روبرو سازد.

وی به نتایج جنگ غزه اشاره کرد و گفت: از ابتدای جنگ حماس با اسرائیل ۸۵۰ تانک رژیم اشغالگر از بین رفته و این رژیم جرات مقابله با رزمندگان حماس را نداشته و در عوض به طرفداران آن‌ها حمله می‌برد، ضمن اینکه تا کنون یو نیم میلیون یهودی از اسرائیل خارج شده و ۷۰۰ هزار نفر از آنان نیز آواره شده اند.

1402/10/10