با محوریت جریان‌های مردمی؛

نشست ستاد اعتکاف استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

ستاد اعتکاف چهارمحال و بختیاری با حضور نمایندگان مردمی اعتکاف شهرستانی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

نشست ستاد اعتکاف استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اعتکاف چهارمحال و بختیاری با حضور نمایندگان مردمی اعتکاف شهرستانی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اعتکاف درحقیقت مراسم خلوت و انس با خداوند محسوب می‌شود همچنین برگزاری این مراسم معنوی در مسجد جامع بیانگر بعد اجتماعی آن است بنابراین پرداختن به ابعاد اعتکاف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال جاری برگزاری مراسم اعتکاف با اتمام زمان امتحانات دانش‌آموزان همزمان است فرصت بسیار خوبی برای برگزاری پرشور این مراسم فراهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مباحث تبلیغی پیش از اعتکاف جهت برگزاری هرچه پرشور تر این مراسم معنوی، ادامه داد: در این حوزه بخشی از وظایف برعهده رسانه‌ها قرار دارد اما دانش‌آموزان نیز می‌توانند به عنوان انسان‌رسانه مبلغ مراسم اعتکاف باشند بنابراین می‌توانیم مدلی را طراحی کنیم که دانش‌آموزان حضور پرشور در این مراسم را تبلیغ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که می‌توان در حوزه تبلیغی انجام داد تهیه یک تیزر و فیلم کوتاه از فرآیند برگزاری مراسم اعتکاف در سال‌های گذشته است همچنین مدنظر قرار دادن تبلیغات شهری درخصوص مراسم اعتکاف اهمیت دارد درحقیقت در این حوزه باید به صورت چند جانبه حرکت کنیم.

وی با اشاره به بعد عملیاتی مراسم معنی اعتکاف، اضافه کرد: در این حوزه مردم نقش بسزایی دارند بنابراین باید اقداماتی انجام شود تا مشارکت مردم در برگزاری مراسم اعتکاف به حداکثر برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بعد محتوایی مراسم اعتکاف به حمایت بیشتر نهادی نیاز دارد و به صورت مردمی قابل انجام نیست بنابراین باید از مبلغان برای حضور در این مراسم دعوت شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به فضایل مراسم معنوی اعتکاف، اظهار کرد: اعنکاف جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در بین عبادات دارد و بنابراین باید برای برگزاری آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد.

وی افزود: اعتکاف عبادتی دارای وسعت فردی و اجتماعی است که می‌تواند در جامعه به ویژه در این برهه از زمان که آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است اثرگذاری بالایی داشته باشد چراکه ریشه بسیاری از این آسیب‌ها کمرنگ شدن اعتقادات معنوی در جوامع است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود مشکلا اقتصادی در جامعه، ادامه داد: با توجه به این موضوع اگر بتوان از ظرفیت خیرین در برگزاری مراسم اعتکاف بهره گرفت اثرات بسیار مطلوبی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفی عنوان کرد: برای برگزاری مراسم پرشور اعتکاف باید از تمامی ظرفیت‌های استانی استفاده شود برای مثال تبیین فضایل اعتکاف و فرهنگ‌سازی در این خصوص می‌تواند توسط ائمه جمعه، جماعات و... انجام شود.

1402/10/18