در آستانه فرا رسیدن اعتکاف؛

نشست ستاد اعتکاف استان بوشهر برگزار شد

با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی و سایر اعضا، نشست ستاد اعتکاف استان برگزار شد.

نشست ستاد اعتکاف استان بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست ستاد اعتکاف این استان ۱۷ دی ۱۴۰۲ با حضور آیت الله غلامعلی صفایی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی و سایر اعضای این ستاد در مهدیه مصلای جمعه بوشهر برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به پیش رو بودن ایام اعتکاف ابراز داشت: اعتکاف یک برنامه فوق العاده معنویت ساز در پردازش شخصیت معنوی انسان در دو بعد اجتماعی و شخصی است تا انسان از آلودگی زمینی مقداری فاصله بگیرد و در این ایام اعتکاف به پردازش شخصیت معوی خود همت بگمارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: اعتکاف انسان را از دایره بسیار تنگ و پرجاذبه مادی به سمت آسمان معنویت خروج می‌دهد و این یک نعمتی است که خداوند نصیب انسان‌ها می‌کند، فلسفه اعتکاف همین است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر مردمی برگزار شدن اعتکاف گفت: این مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری است. در بوشهر هم ستاد مردمی تشکیل شده است و مسئولان هم کمک می‌کنند و امکانات فرهنگی که دارند را در اختیار مردم و جوانان قرار دهند و تا برنامه‌های فرهنگی بهتر برگزار شود.

در بخش دیگری از این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در سخنانی بر لزوم برگزاری اعتکاف‌های تخصصی دانش آموزی و بانوان و حضور موثر همه اقشار و به ویژه جوانان و نوجوانان و بانوان در اعتکاف امسال تأکید کرد.

حجت‌الاسلام قادری اظهار داشت: مقام معظم رهبری سنت حسنه اعتکاف را گواه بر تقویت بنیه معنوی و رشد در شاخصه‌ی معنویت معرفی فرموده اند.

1402/10/18