حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد:

نباید در برابر حوادثی همچون حادثه تروریستی سکوت شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نباید در برابر شرارت‌های آمریکا و اسرائیل مانند ترور شخصیت‌های بزرگ و حادثه تروریستی کرمان سکوت کنیم چراکه سکوت باعث می‌شود دشمن در آینده به فکر وارد کردن ضربه‌های قوی تری باشد.

نباید در برابر حوادثی همچون حادثه تروریستی سکوت شود

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در کتاب "جنود عقل و جهل" اظهار کرد: ایشان در این کتاب منبع تمامی خوبی‌های عالم را حضرت محمد (ص) و منبع تمامی شرارت‌های موجود را ابلیس می‌دانند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز امام خمینی (ره) به این موضوع اشاره داشتند که "آمریکا شیطان بزرگ است" و این یعنی آمریکا برای رسیدن به اهداف خود یعنی برتری طلبی، زیاده‌خواهی و از بین رفتن یاد خدا در جوامع به منبع تمامی شرارت‌های موجود در دنیا تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم دشمن‌شناسی، ادامه داد: آمریکا از زمان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرارت‌های بسیاری را علیه جمهوری اسلامی داشته است که موضوع کاپیتولاسیون یکی از این موارد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شرارت‌های آمریکا علیه ملت ایران ادامه پیدا کرد برای مثال آمریکا یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران بود همچنین ایجاد لانه جاسوسی و سرنگون ساختن هواپیمای مسافربری ایران از دیگر نمونه‌های دشمنی آمریکا با این کشور به شمار می‌آید.

ایران محور مبارزه با شرارت‌های آمریکا در منطقه است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نقطه مقابل شرارت‌های آمریکا در جهان است و رهبری جریان مقاومت در برابر این شیطان بزرگ را برعهده دارد، اضافه کرد: امام خمینی (ره) که بیان‌گذار این انقلاب بودند مسیر مبارزه با زیاده‌خواهی آمریکا را آغاز کرده و امروز نیز این مسیر با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگر زمانی مقابله با زیاده‌خواهی‌ها و شرارت‌های آمریکا به درون کشور محدود می‌شد، اما امروز کل منطقه درگیر این مقابله شده و گروه‌های مقاومت بسیاری نیز در این زمینه شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به تاثیرات بالایی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت داشته است، یادآور شد: ایشان درحقیقت با تمام توان دربرابر سلطه‌گری‌های آمریکا ایستادگی کرد درنتیجه استکبار جهانی بغض و کینه بالایی از این شهید گرانقدر داشت و در زمان شهادت ایشان نیز شاهد بودیم که رئیس جمهور وقت آمریکا با افتخار اعلام کرد "من دستور قتل سردار سلیمانی را صادر کردم".

وی بیان کرد: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به این موضوع اشاره داشتند که "شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است" و این موضوع امروز و بعد از گذشت چندسال از زمان شهادت ایشان به روشنی قابل مشاهده است.

فرزندان حاج قاسم ادامه‌دهنده راه این شهید والامقام هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: فرزندان حاج قاسم در جبهه مقاومت ادامه دهنده راه ایشان بوده و دربرابر سلطه‌گری‌های آمریکا و گروه‌های وابسته به آن مانند اسرائیل ایستادگی خواهند کرد بنابراین می‌توان گفت خون این شهید والامقام همچنان در رگ‌های جبهه مقاومت جاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: طی سالیان اخیر تعداد جریان‌های جبهه مقاومت درحال افزایش است و این جبهه روز به روز قدرتمندتر می‌شود درحالی که در این مدت تعداد نیرو‌ها و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و درکشور‌هایی مانند عراق و افغانستان درحال کم شدن است بنابراین شرایط به گونه‌ای درحال رقم خوردن است که نیرو‌های داخلی تامین امنیت منطقه را برعهده بگیرند.

امروز منطقه درحال رسیدن به نوعی خوداتکایی است

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی‌بر افول آمریکا و از بین رفتن رژیم صهیونیستی تا چند سال آینده، عنوان کرد: نشانه‌های سقوط و افول استکبار جهانی نیز درحال مشاهده است به عنوان مثال امروز انصارالله یمن که یکی از جریان‌های جبهه مقاومت است امنیت کشتی‌های تامین کننده منافع اسرائیل را مورد هدف قرار داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: درحال حاضر منطقه درحال رسیدن به نوعی خوداتکایی است و این موضوع می‌تواند در انجام تعاملات تجاری و اقتصادی منطقه نیز اثر مثبت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی که توسط رزمندگان حماس در جبهه مقاومت انجام شد، تصریح کرد: هدف اصلی اسرائیل این بود که غزه را دچار مرگ تدیجی کند، اما انجام این عملیات موجب شد ضربه سخت و سهمگینی به رژیم صهیونیستی وارد شود.

جنایات رخ داده در غزه ماهیت حقیقی اسرائیل را آشکار کرد

وی یادآور شد: پس از عملیات طوفان‌الاقصی اسرائیل جنایات بسیار زیادی در نوار غزه انجام داد و بیش از ۲۳ هزار نفر از مردم این منطقه را به شهادت رساند که بخش قابل توجهی از این افراد نیز کودکان و زنان بی‌دفاع بودند، این اقدامات رژیم صهیونیستی موجب شد ماهیت واقعی آن‌ها برای مردم جهان آشکار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با آشکار شدن ماهیت رژیم صهیونیستی پس از جنایاتی که در غزه صورت گرفت افراد و گروه‌های بسیاری در سرتاسر دنیا علیه این رژیم اقداماتی انجام دادند و اسرائیل بخش قابل ملاحظه‌ای از حمایت‌های خود در دنیا به ویژه در حوزه افکار عمومی را از دست داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل تلاش بسیاری برای ورود مستقیم ایران به جنگ شکل گرفته در غزه داشتند، افزود: ایران همواره حمایت خود از جریان‌های مقاومت در سرتاسر دنیا را اعلام کرده، اما عملیات طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان جریان مقاومت در فلسطین و به صورت ملی صورت گرفته بود.وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که همگی ما باید به این باور برسیم که جمهوری اسلامی ایران امروز درگیر یک جنگ تمام عیار است، حادثه تروریستی کرمان که در سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رخ داد نیز بیانگر همین موضوع است.

آمریکا و اسراییل طراحان اصلی حادثه تروریستی کرمان

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: براساس نظر برخی افراد صاحب‌نظر با وجود اینکه گروهک تروریستی داعش از بین رفته، اما همچنان استراتژی آن‌ها با عنوان "گرگ‌های خفته" وجود دارد یعنی افرادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که عضو این گروه هستند و اقداماتی نظیر حادثه تروریستی کرمان را رقم می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری اضافه کرد: دومین جنبه حادثه تروریستی کرمان که قابلیت بررسی دارد این است که اسرائیل و ارباب آن‌ها یعنی آمریکا این اتفاق را طراحی کردند تا علاوه‌بر اینکه شکوه حضور مردم در مراسم سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهند توجه مردم دنیا را نیز از جنایات صورت گرفته در نوار غزه منحرف کنند.

وی تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که نباید فراموش کرد این است که گروهک تروریستی داعش توسط آمریکا شکل گرفت بنابراین ارتباط این گروه با حامیان خود یعنی آمریکا و اسرائیل حتی پس از ضعیف شدن آن‌ها نیز پابرجا است درواقع نباید داعش را از حامیان آن جدا بدانیم چراکه به این ترتیب و با توجه به اینکه این گروهک تروریستی دارای مکان مشخصی نیست امکان انتقام از عاملان حادثه تروریستی کرمان کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اخراج آمریکا از منطقه و از بین بردن اسرائیل یک هدف کلان و درحقیقت همان انتقام سخت است که به صورت جدی دنبال می‌شود، اما درکنار این موضوع لازم است مقابله‌های نقطه‌ای و مقطعی نیز با دشمن صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: درحقیقت نباید در برابر شرارت‌های آمریکا و اسرائیل مانند ترور شخصیت‌های بزرگ و حادثه تروریستی کرمان سکوت کنیم چراکه سکوت باعث می‌شود دشمن در آینده به فکر وارد کردن ضربه‌های قوی تری باشد.

1402/10/20