همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی؛

استانداران اصفهان، خراسان جنوبی و چهارمحال‌وبختیاری پیام تبریک صادر کردند

استانداران اصفهان، خراسان جنوبی و چهارمحال‌وبختیاری در پیام‌هایی جداگانه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را گرامی داشته و از خدمات و دستاوردهای این نهاد در مسیر ترویج فرهنگ دینی و انقلابی تجلیل کردند.

استانداران اصفهان، خراسان جنوبی و چهارمحال‌وبختیاری پیام تبریک صادر کردند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، استانداران اصفهان، خراسان جنوبی و چهارمحال‌وبختیاری در پیام‌هایی جداگانه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را گرامی داشته و از خدمات و دستاوردهای این نهاد در مسیر ترویج فرهنگ دینی و انقلابی تجلیل کردند.

متن پیام‌ها بدین شرح است:

پیام استاندار اصفهان

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اول تیرماه، یادآور صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) برای تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و آغاز فعالیت نهادی است که در طول بیش از چهار دهه، پرچمدار ترویج فرهنگ ناب اسلامی، ارزش‌های متعالی انقلاب و تعمیق باورهای دینی در جامعه بوده است.

سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از رویش‌های مبارک انقلاب اسلامی، همواره با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم اندیشه، ایمان و اخلاص نیروهای متعهد خود، نقش بی‌بدیلی در صیانت از هویت دینی و فرهنگی کشور، تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی، گسترش فرهنگ قرآنی و مقابله هوشمندانه با هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایفا کرده است. بی‌تردید بسیاری از دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون تلاش‌های خالصانه و مجاهدت‌های شبانه‌روزی مدیران، کارشناسان، مبلغان، روحانیون و فعالان فرهنگی این مجموعه ارزشمند است.

امروز که جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری نیازمند جهاد تبیین، امید آفرینی و تقویت سرمایه اجتماعی است، نقش سازمان تبلیغات اسلامی در روشنگری افکار عمومی، ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و تحکیم بنیان‌های فرهنگی جامعه، نقشی راهبردی، اثرگذار و آینده‌ساز به شمار می‌رود.

اینجانب ضمن ارج نهادن به خدمات ارزنده فعالان عرصه فرهنگ و تبلیغ دینی، فرارسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را به ریاست محترم سازمان، مدیران، کارکنان، مبلغان، هیئات مذهبی، فعالان قرآنی و تمامی خادمان این نهاد انقلابی، به‌ویژه خانواده بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم که در پرتو عنایات حضرت ولی‌عصر(عج)، رهنمود های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌ العالی) و همت والای خدمتگزاران این عرصه، شاهد تداوم موفقیت‌ها، شکوفایی هرچه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و تعمیق ارزش‌ های دینی و انقلابی در جامعه باشیم.

مهدی جمالی‌نژاد
استاندار اصفهان

پیام استاندار خراسان جنوبی

به نام خدا

سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، یادآور تدبیر حکیمانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، در ایجاد نهادی برخاسته از متن انقلاب برای پاسداری از ارزش‌های دینی، تعمیق باورهای اعتقادی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی است.
نهاد تبلیغات اسلامی در طول بیش از چهار دهه فعالیت، با اتکای به ظرفیت‌ های مردمی و انقلابی، نقشی ماندگار در عرصه جهاد فرهنگی و تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) ایفا کرده است.

امروز که جنگ روایت‌ها و نبرد شناختی، به یکی از مهمترین عرصه‌های مواجهه با دشمنان تبدیل شده، رسالت فعالان حوزه تبلیغ دینی در جهاد تبیین، امیدآفرینی و تقویت سرمایه اجتماعی، اهمیتی دوچندان یافته است، و بدون تردید بهره‌گیری از شیوه‌های نوین ارتباطی، گفت‌وگوی مؤثر با نسل جوان و پاسخگویی به نیازهای فکری و فرهنگی جامعه، از ضرورت‌های انکارناپذیر این مسیر به شمار می‌رود.

در این میان، اجرای موفق طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» جلوه‌ای روشن از رویکرد نوآورانه و مردمی سازمان تبلیغات اسلامی در ترویج فرهنگ قرآنی و در راستای تحقق منویات رهبر شهید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه)بود.

این طرح توانست با پیوند دادن مفاهیم حیات‌بخش قرآن کریم با متن زندگی روزمره مردم، زمینه انس بیشتر خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان با کلام وحی را فراهم آورد و گامی مؤثر در مسیر ترویج سبک زندگی قرآنی بردارد.

استقبال گسترده مردم شریف خراسان جنوبی و مشارکت فعال اقشار مختلف در این حرکت فرهنگی، نشان داد که با برنامه‌ریزی صحیح و اعتماد به ظرفیت‌های مردمی، می‌توان مفاهیم بلند قرآنی را به سرمایه‌ای اجتماعی و اثرگذار تبدیل کرد.

بی‌‌شک تلاش‌های صادقانه روحانیون، مبلغان، مداحان، هیئات مذهبی، تشکل‌ های دینی و تمامی دست‌اندرکاران سازمان تبلیغات اسلامی در ترویج فرهنگ اهل‌ بیت(ع)، تحکیم بنیان خانواده، تقویت انسجام اجتماعی و صیانت از هویت دینی و ملی، شایسته قدردانی و ارج نهادن است.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، از خدمات ارزنده مدیران و کارکنان این نهاد انقلابی، به‌ویژه مجموعه پرتلاش اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی به‌ویژه طرح «زندگی با آیه‌ها»، صمیمانه تشکر می‌کنم و توفیق روزافزون این عزیزان را در مسیر اعتلای فرهنگ اسلامی، ترویج ارزش‌های انقلاب و خدمت صادقانه به مردم شریف استان، از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

امید که در سایه همدلی، هم‌افزایی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های فرهنگی و مردمی، شاهد گسترش بیش از پیش فرهنگ قرآن و عترت و تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی
سیدمحمدرضا هاشمی

پیام استاندار چهارمحال و بختیاری

بسم الله الرحمن الرحیم

یکم تیرماه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(قدس سره)، فرصتی ارزشمند برای پاسداشت جایگاه والای تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است . این روز، یادآور رسالت خطیر مبلغان، هنرمندان و فعالان فرهنگی است که با مجاهدت خاموش خود، پرچم معارف ناب محمدی را برافراشته نگه داشته‌اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز و تبریک به تمامی خادمان عرصه تبلیغ و فرهنگ دینی، بر خود لازم می‌دانم از زحمات بی‌وقفه این عزیزان در تبیین معارف الهی و روشنگری در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان، صمیمانه قدردانی کنم.

سازمان تبلیغات اسلامی، به عنوان متولی اصلی امر تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، در طول سال‌های پس از انقلاب، نقشی بی‌بدیل در زنده نگه داشتن این رسالت عظیم ایفا کرده است. از اعزام مبلغان به مناطق مختلف کشور برای تبیین نهضت عاشورا و احیای سیره حسینی در مبارزه با فساد و ظلم، تا تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر در حوزه مفاهیم دینی ، همه و همه در راستای همان هدف بزرگ اصلاح امت و زنده نگه داشتن پیام جاودان کربلاست.

اینجانب از درگاه خداوند متعال برای تمامی روحانیون، علما و تلاشگران عرصه تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، توفیق روزافزون و سربلندی در مسیر خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی را مسئلت نموده و امیدوارم با تاسی از نهضت حسینی، همواره در مسیر اصلاح، امر به معروف و نهی از منکر و روشنگری در جامعه گام برداریم.

جعفر مردانی
استاندار چهارمحال و بختیاری
 

1405/04/02