کد خبر: ۱۰۱۵۹
حجت الاسلام محمدجواد زهرایی:

فضای امروز رسانه، فضای جهاد است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: ما خود را موظف کرده‌ایم از کسانی که در رسانه فعالیت می‌کنند حمایت کنیم. می‌خواهیم به گونه‌ای نباشد که یک جلسه برگزار کرده باشیم و گزارشی به نام برگزاری جلسات به نام ما ثبت شود.
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

دنبال کار جمعی تا رسیدن به نقطه مطلوب در فضای مجازی هستیم

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام «محمدجواد زهرایی» مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران در نشست با طلاب فعال فضای مجازی و رسانه اظهار داشت:  جمله‌ای که رهبر معظم انقلاب در ارتباط با فضای مجازی دارند دقیق و بسیار جدی است (ما واقعا در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم و عقب افتاده‌ایم). این جمله را ایشان پس از اغتشاشات اخیر به طور واضح بیان فرمودند. پس لزوم کار بر روی فضای مجازی و رسانه‌ای در همه ابعادش برای ما یک امر واجب است.

زهرایی افزود: نکته مهم‌تر از عقب افتادن جریان انقلابی در مجازی روایت‌گر نخست در اتفاقات نباشیم و دیگران در خارج و برخی در داخل که مخالفت شدید با انقلاب دارند راوی اول و جریان‌ساز باشند. وقتی ما نتوانیم روایت صحیح، واقعی و اول را به گوش مردم خودمان برسانیم، طبیعی است که معاند و همراهانش راوی روایات اول و دروغ و خلاف واقع خواهند بود. نمونه آن در اغتشاشات اخیر دیده شد.

وی تصریح کرد: در مدل‌های حکمرانی‌های جدید و حاکم بر دنیا که رسانه رتبه نخست را دارد ما ضعف داریم. حاکم بر رسانه‌ها نیستیم. حکمرانی به این معنی برای ما تعریف نشده و اگر دست به کار نشویم و وسط میدان نباشیم در تمامی جنگ روایت‌ها بازنده خواهیم بود. آینده کشور ما وابسته به جنگ روایت‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: اگر بخواهیم یک تحلیل سطحی از اتفاقاتی که در کودتای یک روزه‌ای که در روسیه اتفاق افتاد داشته باشیم بخش عمده پایان این اتفاق در یک روز این است که روایت‌های نخست را مقامات دولت حاکم رقم زدند. بلافاصله رئیس جمهورشان سخنرانی کرده و روایت سازی می‌کند. البته که دلایل دیگری هم دارد اما، بسیاری این دلیل روایت نخست را عمده دلیل شکست واگنر‌ها و کودتاچیان می‌دانند.

وی ادامه داد: بُعد دوم کار رسانه‌ای ما باید کمک به جریان‌سازی توسط مردم باشد. بنای کاری سازمان تبلیغات اسلامی، کمک به کسانی است که به دنبال جریان‌سازی هستند گذاشته شده تا بتوانند در جریان‌سازی موفق‌تر عمل کنند.

زهرایی در پایان تاکید کرد: ما خود را موظف کرده‌ایم از کسانی که در این راه فعالیت می‌کنند حمایت کنیم. می‌خواهیم به گونه‌ای نباشد که یک جلسه برگزار کرده باشیم و گزارشی به نام برگزاری جلسات به نام ما ثبت شود. بر عکس می‌خواهیم ثبت شود که با کار جمعی به یک نقطه قوتی در فضای مجازی و رسانه‌رسیده‌ایم.

 

ارسال نظر