کد خبر: ۱۰۱۸۹
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

میدان فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی تمام حوزه‌های فرهنگی

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اهمیت جایگاه سازمان تبلیغات گفت: تمام حوزه‌های فرهنگی، میدان فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی است.
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام عزت زمانی روز چهارشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۲ در دیدار با همکاران اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و بمناسبت هفته تبلیغ، اظهار کرد: هیچ مسئله‌ای نیست که به سازمان مرتبط نباشد و تمام حوزه‌های فرهنگی، میدان فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت روز عرفه افزود: ضمن تشکر از خدمات و زحمات همکاران خود در رابطه با این روز بزرگ باید گفت که روزی ارزشمندتر از عرفه نیست و امیدواریم بتوانیم از آن بهره ببریم و به دستگاه توحید و فضای روحانی این روز بزرگ متصل شویم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در رابطه با شهادت جناب مسلم بن عقیل اظهار کرد: درس ما از جناب مسلم بن عقیل که به نمایندگی از سیدالشهدا در میان مردم حضور پیدا کرد این است که اگر دعوت او پذیرفته شد یا نشد چه در پی خواهد داشت؟ درس ماندگار در تاریخ این است که اگر دعوت سفیر پاسخ داده نشود فرمان امام نیز روی زمین خواهد ماند.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به رسالت‌های سازمان، افزود: یکی از دغدغه‌های سازمان تبلیغات این است که نسبت ما در افق فضای فرهنگی کشور چیست؟ خوب است همکاران ما در مجموعه شهرستان‌ها یک دید وسیع‌تری به مسائل پیدا کنند مسئولیتشان را فراتر از حد شهرستان ببینند. سازمان نزدیک به ۵۰ اصل و موقعیت اقدام فرهنگی و مسئولیت بر روی دوش دارد که عرصه‌هایی از جمله فضای رسانه و فضای مجازی نمونه‌هایی از آن‌ها است.

وی با تبیین دو عرصه اصلی فعالیت سازمان، تاکید کرد: تصویر نظاماتی که در سازمان تبلیغات وجود دارد دو بال حرکتی دارد. یک. تبلیغ نوین که شامل هنر، رسانه، فضای مجازی و کتاب به عنوان یک ظرفیت برای انتقال عناصر فرهنگی مد نظر است.

هنر عرصه مهمی است که به گفته مقام معظم رهبری برای رساندن حرف حق به مردم راهی جز هنر نداریم. هنر گاهی در یک شعر خوب و یک مدح جذاب است و صرفا در یک فیلم یا اثر سینمایی نیست.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه بیان کرد: رسانه مهم است، چون در جهاد تبیین رسانه و فضای مجازی پیشران است و جایی است که می‌شود با اذهان همه جامعه درگیر شد و ارتباط گرفت. فرصت گفتگو در قالب رسانه قابلیت انتقال معانی عمیق و اساسی است.

حجت الاسلام عزت زمانی اصلی‌ترین ماموریت توسط امامان انقلاب را تبیین اسلام ناب دانست و افزود: در همین دیدار اخیر حضرت آقا با مسئولین سازمان، ایشان مخاطبین جهاد تبیین را فقط یک قشر خاص ندانستند، بلکه فرمودند: ذهن همه ۸۵ میلیون نفر کشور در معرض هجمه دشمن است و شما باید برای ذهن همه برنامه داشته باشید و باید افق نگاهتان به همه ملت باشد. اینجا نقش رسانه فضای مجازی مشخص می‌شود.

وی با تشریح دومین بال عرصه تبلیغ را تبلیغ اصیل دانست و عنوان کرد: فتح خانه به خانه، چهره به چهره و فتح قلوب عرصه تبلیغ اصیل است که فضای منبر، مداحی و گفتگو‌های معرفتی در این عرصه می‌گنجند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اهمیت این عرصه، گفت: در جایی که باور‌ها نیاز است مستحکم و عمیق شود، رسانه کارایی ندارد مثلا در شرایط نظامی برای فتح یک خاک، نیروی نظامی باید خانه به خانه ورود کند و با صرف عملیات هوایی کاری پیش نمی‌رود. توسعه فعالیت هیئات، رونق مساجد، توسعه شبکه اعزام به نقطه نقطه شهرها، تسری شبکه قرآنی و توسعه تبلیغ بانوان در فضای عرصه تبلیغ اصیل جایگاه دارد و نگاه به عرصه تبلیغ از این منظر است.

حجت الاسلام عزت زمانی در ادامه تبیین عرصه تبلیغ اصیل افزود: باید مسجد را از یک نمازخانه به یک پایگاه تمدن ساز تبدیل کنیم و اگر چنین نشود شکست خواهیم خورد. باید تلاش کنیم هیئت برای همه پوشش داده شود. نوع نگاه به نسل آینده، در این شرایط درنظر گرفتن جایگاه نوجوانان و داشتن برنامه معرفتی و تربیتی برای این نسل معنا پیدا می‌کند و باید نظام تبلیغ و تعلیم و تربیت نوجوان در سازمان دغدغه جدی باشد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت فعالبیت مسلمانان اهل سنت، اظهار کرد: طرح نگاه به اهل سنت به عنوان یک فرصتی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و شکل‌گیری جریان امت اسلامی در سراسر دنیا اهیت زیادی دارد. مسلمانان اهل سنت زبان گویای ما هستند و اگر بتوانیم حقیقت انقلاب اسلامی را به جامعه اهل سنت بفهمانیم و آن‌ها واسطه ارتباط ما با امت مسلمان شوند، می‌توان به تحقق امت اسلامی امیدوار بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار