- استانها
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ،حجتالاسلام یوسف پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفتگویی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ با دستور امام (ره) و با عنوان شورای عالی تبلیغات اسلامی آغاز به فعالیت کرد.
وی با بیان اینکه این اقدام امام (ره) نیز بسیار هوشمندانه بود، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و از همان ابتدا با توطئههای مختلفی روبرو بودیم اما امام (ره) به این نکته هم توجه داشتند که جنگ تبلیغاتی و رسانهای را نیز باید مدیریت کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: امروز درک میکنیم که این جنگ رسانهای و تبلیغاتی چقدر مهم است و امام (ره) این اهمیت را از همان ابتدای انقلاب درک کرده بود و به این کارزار نیز توجه ویژه داشت تا جایی که معتقد بود یک نهاد به صورت مستقل باید با این جریان تبلیغاتی دشمن مقابله کند.
وی اضافه کرد: این سیر را وقتی نگاه میکنیم میبینیم که توفیقاتی زیادی را سازمان تبلیغات داشته و توانسته با توان خود مقدار زیادی از هجمهها را از بین ببرد.
حجتالاسلام پورآرین ادامه داد: هجمههای تبلیغاتی دشمن هم همه جانبه است و از همه توان و قدرت خود و ابزارهای مختلف از جمله هنر استفاده میکنند و ما نیز باید خود را در برابر انها تقویت کنیم.
وی عنوان کرد: ما اگر بخواهیم دو دهه اول انقلاب اسلامی را بررسی و مطالعه کنیم میبینیم با استفاده از ظرفیتهای مردمی در تبلیغ سنتی اتفاقات خوبی نهاد مسجد و روحانیت رقم زده است اما امروز باید دنبال یک مکمل باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه امروز باید به سمت تبلیغ نوین حرکت کنیم، تاکید کرد: تبلیغ نوین ابزارها و نیازهایی دارد و تخصص خود را میخواهد و باید در این زمینه ورود کنیم.
وی بیان کرد: در مجموعه کارنامه تبلیغات اسلامی موفقیت آمیز بوده است و این سازمان با ظرفیتها و توان خود توانسته اقدامات بزرگی را در عمر با برکت خود پیش ببرد.
حجتالاسلام پورآرین ادامه داد: دستگاههای فرهنگی و تبلیغی در مسیر پیش رو باید با یکدیگر هم افزا باشند و هر مقداری که بتوانیم یک حرکت جمعی ایجاد کنیم اثرآن چندین برابر و تصاعدی خواهد بود.
وی با بیان اینکه این هم افزایی و همگرایی هر مقدار بیشتر بشود در عملیاتهای خود در عرصه فرهنگ و تبلیغ موفق تر خواهد بود، گفت: امروز در استان قزوین هماهنگی خوبی بین دستگاههای فرهنگی و تبلیغات اسلامی ایجاد شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: در یکسال اخیر یک رشدی را در تعاملات بین دستگاههای فرهنگی و تبلیغات اسلامی شاهد هستیم و بدون شک اثر آن را در بلند مدت خواهیم بود.
وی با بیان اینکه هویت مجموعه تبلیغات اسلامی به مجموعههای مردم نهاد همراه با سازمان است، افزود: حضرت امام در بدو تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در پیام خود بر استفاده از نیروهای مؤمن برای تبلیغ تاکید داشتهاند و مقام معظم رهبری نیز بر مشارکت مردم در تبلیغ تاکید ویژه دارند.
حجتالاسلام پورآرین بیان کرد: تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیتهای مردمی تبلیغ دین آرمانهای انقلاب اسلامی را پیش میبرد و ما نیز سعی کردهایم با تعامل خوبی که با مجموعههای مردمی داریم در این مسیر گام برداریم.
وی گفت: نقش سازمان هدایت و سیاستگذاری تشکلهای مردمی همچون فعالان قرآنی، هیئتهای مذهبی، مداحان و یا کانونهای فرهنگی و تبلیغی است و سعی کردیم در تحقق وظایف خود از این تشکلها پشتیبانی کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: برای تبلیغ سنتی زیرساختهای خوبی داریم که از گذشته به وجود آمده است اما اگر بخواهیم به روز و بر اساس تلاش دشمن و برنامه ریزی های او اقدام کنیم قطعاً علاوه بر استفاده از ظرفیت تبلیغ سنتی باید به سمت تبلیغ نوین برویم.
وی در پایان یادآور شد: امروز برای مقابله با این هجمهها و کنشگری مثبت در برابر این فضا باید زیرساختهای تبلیغی نوین نیز فراهم شود و متناسب با هجمه دشمن سازمان تبلیغات پشتیبانی شود.