کد خبر: ۱۰۲۲۲
با هدف ارتقاء دانش و مهارت معارف قرآنی در جامعه پرسنل تامين اجتماعی صورت گرفت

برپايی آیین امضای تفاهم‌‎نامه همکاری ميان سازمان دارالقرآن الکریم و سازمان تامین اجتماعی

آیین امضای تفاهم نامه همکاری سازمان دارالقرآن الکریم و سازمان تامین اجتماعی با حضور حجت الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی و معاونین و مدیران دو سازمان برگزار شد.
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

آیین امضای تفاهم‌‎نامه همکاری سازمان دارالقرآن الکریم و سازمان تامین اجتماعیبه گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در جلسه‌ سازمان داراالقرآن با سازمان تامین اجتماعی، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی ضمن گزارشی از وضعیت قرآنی ادارات و شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی و برگزاری برنامه‌ها و مسابقات متعدد برگزار شده قرآنی در خانواده تامین اجتماعی، قرآن کریم را مهمترین و جدی‌ترین دغدغه مسئولان این سازمان دانسته و بر لزوم پررنگ‌تر شدن و ظهور و بروز قرآن کریم در تمامی شئون جامعه و افراد تاکید کرد.

اسفندیاری با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیاری که در سازمان تامین اجتماعی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی وجود دارد، به دستور مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلون حافظ قرآن کریم اشاره کرد و افزود: هر نهاد و سازمانی باید سهم خود از چنین ماموریتی را معین کرده و به تحقق این هدف بزرگ کمک کند.

حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ضمن ابراز خرسندی از وجود دغدغه‌ها و حرکت‌های رو به جلوی قرآنی در خانواده و مسئولان سازمان تامین اجتماعی، با بیان وجود ظرفیت‌های عظیم کارشناسی در بدنه سازمان دارالقرآن الکریم به عنوان با سابقه‌ترین نهاد قرآنی کشور از وجود بیش از ۵۰۰ نفر کارشناس و متخصص قرآنی در ادارات تبلیغات اسلامی و وجود قریب به ۸ هزار تشکل قرآنی در سراسر کشور خبر داد و آمادگی این سازمان برای انجام هرگونه همکاری و حرکت مشترک با ادارات و نهاد‌های موجود در کشور را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته فعالیت‌های اثر گذاری در زمینه‌های آموزش علوم روخوانی، روان خوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ، سبک زندگی و تربیت معلم قرآن کریم در کشور توسط سازمان دارالقرآن الکریم انجام شده، این سازمان را دارای عقبه قوی و باسابقه درخشان معرفی کرد و گفت در دوران جدید فعالیت این سازمان ضمن حفظ و ادامه روال گذشته نسبت به فضای تدبر و تفسیر قرآن کریم، گفتمان سازی و فرهنگ سازی مفاهیم پایه‌ای قرآن کریم و تولید محتوای قرآنی در راستای جهاد تبیین با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای شده و بناست در گام‌های نخست ۱۵۰ آیه از آیات کاربردی و محوری قرآن کریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود تبلیغاتی در صدا و سیما، بیلبورد‌های تبلیغاتی، اماکن عمومی و ... در معرض دید مردم و عموم جامعه قرار گیرد تا زمینه بیشتر انس و تدبر افراد با قرآن کریم در جامعه فراهم شود. در مراحل بعد هم این آیات کاربردی ویژه دانش آموزان، طلاب و سایر اقشار مختلف جامعه استخراج و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. همچنین قرار است در راستای برنامه موفق محفل، ویژه برنامه‌های رسانه‌ای دیگری نیز با بهره گیری از ظرفیت اساتید و نخبگان در زمینه فهم و تدبر در قرآن کریم تولید و توسط صدا و سیما و در فضا‌های مجازی منتشر شود.

وی همچنین با تاکید بر بستر‌های موجود این سازمان در فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه دسترسی به مطالب آموزشی اساتید تراز اول قرآن کریم در هر زمان و مکانی به راحتی وجود ندارد، سامانه آموزش مجازی این سازمان به راحتی می‌تواند این خلا را برطرف کرده و با بهره گیری از ظرفیت این اساتید در بستر فضای مجازی دوره‌ها و دروس مختلف علوم قرآنی را در اختیار تمام کاربران و علاقه‌مندان قرار دهد.
در پایان این نشست طرفین ضمن تاکید بر لزوم اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه در آینده‌ای نزدیک بر تشکیل جلسات کارشناسی و عملیاتی شدن هرچه زودتر این تفاهم نامه تاکید کردند.

گفتنی است در این مراسم، تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان دارالقرآن الکریم و سازمان تامین اجتماعی با هدف ارتقاء دانش و مهارت در معارف قرآنی جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی، اعم از باز نشستگان، مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف و همسر و فرزندان آنان، شامل پایش سواد قرآنی و سطح سنجی جامعه هدف، برگزاری دوره‌های آموزشی با تاکید بر آموزش تدبر در قرآن کریم و سبک زندگی قرآنی و برگزاری برنامه‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی بین رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی به امضا رسید.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار