کد خبر: ۱۰۲۹۰
سعید مرادی تهیه کننده تلویزیون :

ایجاد نشاط اسلامی برگرفته از تلفیق آیین‌های اسلامی – ایرانی قابل تحسین است

سعید مرادی تهیه کننده تلویزیون، «راهپیمایی ۱۰ کیلومتری عید غدیر» را به مثابه یک الگوی فاخر در ایجاد فضای شاد در جامعه یاد کرد و اظهار داشت: ایجاد نشاط اسلامی برگرفته از تلفیق آیین‌های اسلامی – ایرانی قابل تحسین است.
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

 

ایجاد نشاط اسلامی برگرفته از تلفیق آیین‌های اسلامی – ایرانی قابل تحسین است
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سعید مرادی، تهیه کننده و مدیرعامل اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و سریال ایران در گفتگو با خبرنگار ما، مقوله شادی آفرینی در جامعه را صرفا ماموریت هنرمندان و رسانه ملی ندانست و آن را برگرفته از مهیا شدن بستر‌های امید آفرینی جامعه از سوی دولت‌ها و تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: معتقدم در بحث شادی آفرینی باید به ابعاد فرهنگی و اجتماعی این مقوله نیز توجه داشته باشیم و تنها یک بخش آن مرتبط با هنرمندان است. این درحالی است که شادی بخشی درجامعه از وظایف تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی کشوراست که باید زیر ساخت‌های آن نیزمهیا باشد.

وی با اشاره به حوزه اقتصادی کشور؛ فراز و فرود‌های سال‌های اخیر در این حوزه را در عدم شکل گیری فضای شادی در کشور بی تاثیر ندانست و گفت: اگر چه یکی از ماموریت‌های هنرمندان ایجاد امید آفرینی است، اما الزاما تنها ماموریت آنان نیست.

به گفته تهیه کننده سریال بانوی سردار، هیچ هنرمندی نمی‌تواند مدعی شود که من صبح تا شب، قادر به خنداندن مخاطب هستم چرا که خنداندن صرف به نوعی به معنی «خنده تلخ من از گریه غم انگیزتر است» خواهد بود و تاثیری هم در نشاط آوری جامعه نخواهد داشت.

سعید مرادی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما به عنوان نهاد مرجع فرهنگی کشور، مسئولیت جدی در ایجاد فضای امید و شادی در جامعه دارد، اما یک تنه نمی‌تواند این مسئولیت را بر دوش بکشد افزود: کشور برای فضای نشاط آور نیازمند امنیت اقتصادی، روانی و اجتماعی است و اگر این زیر ساخت‌ها مهیا نباشد رسانه ملی نمی‌تواند به تنهایی تاثیرگذار باشد. این درحالی است که بیان امید واهی نیز نتیجه معکوس خواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و سریال ایران با اشاره به «راهپیمایی ۱۰ کیلومتری عید غدیر» این حرکت را به مثابه یک الگوی فاخر در ایجاد فضای شادی آور و برگرفته از مفاهیم دینی برشمرد و تاکید کرد: ایجاد سرگرمی و نشاط اسلامی برگرفته از تلفیق آیین‌های اسلامی – ایرانی قابل تحسین است و بنده به عنوان فردی که در حوزه فرهنگ کشور فعال هستم، نقش بی بدیل سازمان تبلیغات اسلامی در این آیین‌ها را حائز اهمیت می‌دانم.

این تهیه کننده تلویزیون در پایان با بیان اینکه نباید راهپیمایی ۱۰ کیلومتری عید غدیر را وابسته به جریان خاصی بدانیم چرا که این نوع حرکت‌ها، مردمی هستند اظهار داشت: تمام نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی کشور می‌توانند در طول سال - به جز ماه‌های محرم و صفر- حرکت‌های این چنینی را طراحی کنند و با توجه به اینکه شعار دولت کنونی؛ دولت مردمی است لذا لازم است تفریحات سالم و ارزان قیمت برای تمامی طیف‌های جامعه در نظر گرفته شود.

ارسال نظر