کد خبر: ۱۰۴۰۳

برگزاری همایش هیئات حسینی و مداحان اهل بیت (ع) در تبریز

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز از برگزاری همایش هیئت های حسینی و مداحان اهل بیت (ع) در آستانه محرم جهت هماهنگی هر چه بیشتر بین هیئات برای اجرای منسجم مراسم و برنامه های این ایام خبر داد.
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
برگزاری همایش هیئات حسینی و مداحان اهل بیت (ع) در تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مظفر رجب زاده با اعلام این خبر گفت: این همایش با هماهنگی بیشتر بین هیئت های حسینی جهت استفاده از ظرفیت ماه محرم برای تبیین و تبلیغ پیام ها و درس های نهضت عاشورا در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار شد.

 وی خاطر نشان شد: هیئت های مذهبی رسالت سنگینی بر دوش دارند و باید در مسیر ترویج و تحقق اهداف والای نهضت حسینی حرکت و ضمن محافظت از اصل هیئت، از ورود بدعت ها و آسیب ها به متن این تشکل های دینی مردمی جلوگیری کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تبریز تصریح کرد: مداحان اهل بیت باید با استفاده از مفاهیم پر محتوا و متقن در اشعار مورد استفاده در مراسم و سوگواری های دهه محرم به رساندن پیام های امید آفرین توجه کنند.

حجت الاسلام رجب زاده گفت: امروز دین نیاز به تبلیغ و تبیین بیشتر دارد و آموزه های همچون عفاف و حجاب باید بصورت هنرمندانه در قالب های هنری چون شعر به گوش مخاطب رسانده شود و ظرفیت هیئات و مداحان حسینی در انتقال این مفاهیم و ترویج فرهنگ غنی دینی و فرهنگی بسیار بالاست.

گفتنی است در این همایش که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، تعدادی از پیر غلامان اهل بیت (ع) در آذربایجان شرقی مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار