تدبر در اصل قرآن برای جامعه اسلامی ضروری است

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در دوره توانمندسازی فعالان قرآنی استان در مشهد مقدس گفت: آیات نشان می‌دهد ما به عنوان یک جامعه قرآنی باید درباره اصل قرآن تدبر کنیم
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که دعوت به تدبر و هشدار درباره عدم تدبر در آیات تدبر قرآن کریم آمده است افزود: آیات نشان می‌دهد ما به عنوان یک جامعه قرآنی باید درباره اصل قرآن تدبر کنیم.
 معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر اینکه می‌توان با نشان دادن شیرینی اصل قرآن، قران آموزان را برای ورود به آیات و جزئیات قران تشویق نمود معجزات قرآن به ۲ دسته معجزه‌های زمانمند که برای زمان خاصی هستند و ما اکنون نقل معجزه می‌کنیم و برخی معجزه‌ها جاودانه مانند قرآن تا قیامت معجزه هستند.  
حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی تصریح کرد: خداوند با توجه به اینکه یکی از ویژگی‌های معجزه تحدی و مبارزه‌طلبی است برای قرآن مبارز طلبیده است که هر کس می‌تواند حتی سوره‌ای مانند آن بیاورد، اما هنوز کسی به آن نرسیده است و توان ارائه سوره‌ای را نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: قرآن از نظر آورنده نیزاعجاز دارد چرا که بر قلب پیامبری نازل شد که امی خوانده می‌شد، اما هیچ کس نمی‌تواند سخنی مانند سخنان پیامبر ارائه کند، چون تمام سخنان ایشان معجزه است..
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به عدم اختلاف به عنوان اعجاز بعدی قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به نزول قران در طول ۲۳ سال اختلافی در آن مشاهده نمی‌شود و محتوای عمیقی با الفاظ جذاب قران منتقل می‌شود.
حجت‌الاسلام کاظمی بر این که قرآن به عنوان دست برتر در عالم از تحریف دور مانده است و تا کنون آیه‌ای در آن اضافه یا کم نشده است تاکید کرد.

 

ارسال نظر