کد خبر: ۱۰۴۳۰
دکتر زاکانی مطرح کرد:

جشن ده‌کیلومتری الگوی خوب مشارکت مردم بود

شهردار تهران جشن ده کیلومتری غدیر را الگوی خوبی از مشارکت مردم در مدیریت دانست که می‌تواند در سایر شهر‌ها اجرا شود.
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

مهمونی ده کیلومتری الگوی خوبی از مدیریت مشارکتی بود

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، دکتر علیرضا زاکانی در نشست ائمه جماعات مساجد شاخص، کنشگران و فعالین فرهنگی قم که به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، مدیریت مشارکتی را یکی از راهبرد‌های شهرداری تهران ذکر کرد و اظهار داشت: برگزاری مراسم جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران الگوی خوبی از مشارکت مجموعه‌ها و مردم بود. این مجموعه‌ها به بلوغی رسیده‌اند که اسم‌ها حذف شود. سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، صداوسیما، بسیج، گروه‌های جهادی و بیش از همه مردم، پای کار بودند، اما هیچ کسی این مراسم را منحصر به خود نکرده است.

شهردار تهران گفت: سال گذشته که جشن غدیر برگزار شد حضرت آقا در چند نوبت از این جشن به نیکی یاد کردند. امسال هم تجربه‌نگاری می‌شود که سال بعد جشن ۱۸ کیلومتری برگزار شود.

وی با بیان این که امسال جشن غدیر در حدود ۱۲۰ شهر برگزار شد و این الگو‌ها به سرعت می‌تواند توسعه پیدا کند، تصریح کرد: برای اینکه تهران تبدیل به الگو شود، برنامه داریم و اگر تهران الگو شود دو ویژگی خواهد داشت؛ تکثیر در دیگر شهر‌ها و اینکه این موفقیت به عنوان کارآمدی نظام شناخته خواهد شد.

شهردار تهران پس از ارائه گزارش مفصل از سه برنامه تحولی در زمینه‌های تبدیل مدیریت شهری به نهاد خدمتگزار اجتماعی، هوشمندسازی شهر و کالبد شهری، تحول در روح شهر را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری ذکر کرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی ما در حوزه فرهنگی جدی است.

وی افزود: در حوزه فرهنگ مسیری طی کردیم که بتوانیم از طریق کار مشارکتی توان بالایی را فعال کنیم. مثلا با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تلاش کردیم در سینما‌ها و فرهنگ‌سرا‌ها اقدامات مشخصی را دنبال کنیم و بخشی دیگر از اقدامات را در معاونت اجتماعی داشتیم تا با مشارکت تمام اجزای ماجرا کار‌های بزرگی رقم بزنیم، کما اینکه دیدیم که اتفاق‌های بزرگی در شهر تهران افتاد و حضور میلیونی مردم را در تجمع‌هایی مانند جشنواره اقوام داشتیم.

زاکانی احیای سبک زندگی را مهم دانست و ادامه داد: به احیای مساجد روی آوردیم تا بتوانیم از طریق پیوستگی مسجد، محله و خانواده، نیاز مردم را مرتفع کنیم که بتوانیم یک کار جدی انجام دهیم. با سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و مسجد پیوستگی داریم؛ سرای محله را به قرارگاه محله تبدیل کردیم که آموزش پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، روحانیت، دانشگاه، حوزه و شهرداری در آنجا حضور دارند.

شهردار تهران با اشاره به تعامل با جمعی از طلاب خواهر و برادر در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: برای تابستان امسال ۳۵۳ مسجد و ۷۰۶ مدرسه دخترانه و پسرانه را انتخاب کردیم و سرمایه‌ها را به سمت مساجد و مدارس سوق می‌دهیم و می‌خواهیم از طریق رقابت و هم‌افزایی، تحول ایجاد کنیم.

وی از ساماندهی ۵ هزار معتاد متجاهر در سال گذشته برای نخستین بار خبر داد و افزود: امسال برای ۲۵۰۰ معتاد متجاهر و حدود ۷۵۰۰ کودک یتیم برنامه داریم.

وی با بیان اینکه کار‌های نشده خیلی زیاد است، تأکید کرد: هنوز ابتدای راه هستیم و تا آنجا که باید برسیم راه زیادی داریم و به شدت نیازمند کمک هستیم.

زاکانی افزود: این رویه ما شده که هر هفته به یک دانشگاه برویم. در واقع یک همکاری مشترک با دانشگاه‌ها را تعریف می‌کنیم و اگر خدمتی از ما بر بیاید، انجام می‌دهیم و کمک هم می‌طلبیم. چندین تفاهم‌نامه هم با دانشگاه‌ها امضا کردیم.

وی ابعاد تحولی شهرداری تهران را شامل ابعاد فکری، فرهنگی و اقتصادی ذکر کرد و افزود: توانمندکردن اقتصاد خانوار‌های شهر و مسکن استیجاری مورد توجه است. در این زمینه به دنبال توانمندکردن زنان سرپرست خانوار و ساخت حدود ۸ هزار واحد مسکن استیجاری هستیم تا به مردم آسیب کمتری وارد شود.

در ادامه این جلسه ائمه جماعات مساجد شاخص و کنشگران فرهنگی به پرسش و پاسخ با شهردار تهران پرداختند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار