کد خبر: ۱۰۵۶۸
آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی:

دشمن به دنبال گرفتن فرهنگ عاشورا از شیعیان است

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: دشمن به دنبال گرفتن فرهنگ عاشورا از شیعیان است، چراکه می‌داند با بودن این فرهنگ نمی‌تواند به خواسته‌های خود برسد.
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

 

 

 

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ظهر یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ ویژه مبلغین و مبلغات استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: دشمن به دنبال گرفتن فرهنگ عاشورا از شیعیان است، چراکه می‌داند با بودن این فرهنگ نمی‌تواند به خواسته‌های خود برسد.

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به شبهاتی که برای عزاداری امام حسین (ع) درست می‌کنند، گفت: امروزه نسل جوان ما مثل گذشته سلم نیست و تبعّد ندارد اما این نسل خیلی خام نیست و روحیه تسلیم کمتری در آنها وجود دارد و برای پذیرش هر مطلبی یک دلیل قانع‌کننده می‌خواهند.

وی افزود: اگر از شیعه، امام حسین (ع) و عزاداری و سوگواری برای او را بگیریم چیزی باقی می‌ماند؟ و این در حالی است که تمام تقید و اهتمامی که در طول تاریخ بزرگان دین و اولیا داشتند و عزاداری و زیارت به منزله برپا کردن خیمه اباعبدالله (ع) داشتند بی‌اثر می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه دشمنان در فکر جوانان تزلزل به وجود آورده‌اند، گفت: آنها ذهن جوان را از مسیر منحرف می‌کنند پس باید روحانیون و مبلغان در بیان مطالب مستدل، محکم و با عمق لازم مخاطب خود را تعلیم دهند تا شبهات را بفهمند و جوابش را بدانند.

وی تاکید کرد: بایستی دین و معارف دین را به درستی تعمیق کرد ولی در بعضی مواقع افراد بی توجه برای گرم شدن مجالس و جلب مخاطب شبهه ایجاد می‌کنند که باید مواظبت زیادی بر این موضوع داشت.

نماینده ولی فقیه در البرز با تاکید بر اینکه در این روزها در تبلیغ دین و مسائل دینی باید دقت زیادی کرد، گفت: در بعضی مواقع در این مجالس گفته می‌شود که اگر کسی اشکی بر امام حسین (ع) بریزد تمام گناهانش بخشیده می‌شود در حالی که اگر در این مجالس شخصی دلش به رقت آمد و اشکش جاری و محبتش به خدا زنده شد و حال توبه و پشیمانی به وجود آمد و توبه کرد خداوند توبه او را می‌پذیرد.

امام حسین (ع) بهترین راه ارتباط با خداست.

وی گریه بر امام حسین (ع) را عاملی برای برطرف شدن موانع دانست و افزود: امام حسین (ع) بهترین راه ارتباط با خداست و محبت خدا را در دل می‌اندازد و آشنا می‌کند و مظهر رحمت واسعه الهی است و برای رسیدن به خدای تعالی و کسب محبت خداوند مسیری به قوت امام حسین (ع) نداریم و باید گفت عشق به امام حسین (ع) اکسیر اعظم برای نجات انسان‌ها است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه این فرصت در محرم ایجاد و خیمه‌ها برپا شده و ما وظایفی داریم، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی نهاد روحانیت حیات جدیدی پیدا کرد و خواه نا خواه به خاطر ساختار حکومت اسلامی تشکیلات حکومتی که بنیان‌هایش اسلامی بود منجر شد که روحانیت وارد این ساختار شود.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه روحانیت باید نقاط ضعف خود را ترمیم کرده و آسیب‌ها را بشناسد، افزود: بایستی اتحاد بین مردم و عالمان دین فراهم شود و نیازهای امروز را شناسایی کرده و در بحث شناخت دین و اسلام باید خیلی دقیق فهمید و عمل کرد و رسالت روحانیت رسالت انبیا است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار