کد خبر: ۱۰۶۳۲
سرمقاله رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در روزنامه انگلیسی‌زبان «تهران تایمز»

به سوی سخن مشترک بیایید

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سرمقاله امروز روزنامه انگلیسی‌زبان «تهران تایمز»، ضمن ریشه‌یابی پدیده منفور قرآن‌سوزی در سوئد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، پیروان ادیان الهی را به سوِی سخنی مشترک فراخواند.
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

به سوی سخن مشترک بیاییدبه گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در این سرمقاله که تیتر آن به تعبیر قرآنی «إِلىٰ کَلِمَةٍ سَواء» اشاره دارد، آمده است؛ «می‌توان پدیده منفور قرآن‌سوزی در سوئد را در ادامه روند برآمدن راست افراطی قرائت کرد. تحلیلی استاندارد و کمابیش متداول مبتنی بر دوگانه اسلام-مسیحیت، برپایه افزایش سریعتر جمعیت مسلمین در اروپا و نفرت دیرینه جریان‌هایی ازاسلام. خاصه آنکه بر پایه برخی پیش‌بینی‌های آماری، سوئد احتمالا یکی از کشور‌های اروپایی با بیشترین درصد اقلیت مسلمان تا دهه‌های آتی خواهد بود.»

حجت‌الاسلام محمد قمی درادامه نوشته است؛ «وجود این شکاف‌ها و ریشه‌های تاریخی‌شان قابل انکار نیست؛ ما در برخورد با تمدن غرب، با پدیده‌ای مواجه‌ایم که برای هر خواسته‌ای از امیال اصیل انسانی، مسیری انحرافی خلق می‌کند، آزادی را به عصیان حتی علیه نهاد‌های ریشه‌دار انسانی مانند دین و خانواده می‌کشاند، پیشرفت را به تجاوز به حریم دیگران و استعمار و استثمار بدل می‌کند و از دل این هجمۀ به انسانیت و انسان‌ها، محافظه‌کاری در برابر سایر فرهنگ‌ها را برمی‌کشد، هرچند نقاط مشترک واضحی داشته باشند. اما نمی‌توان با تکرار و تاکید بر وجود شکاف، بر چالش‌های ناشی از آن فائق آمد.»

همچنین در این سرمقاله آمده است؛ «پیام اسلام برای دنیای امروز واضح است؛ دعوت به بازگشت به معنویتی فطری و الهی و مبارزه با جریاناتی که دشمنی با بشریت را پیشه خویش ساخته‌اند. این فرمایش قرآن کریم خطاب به ادیان الهی است که «اى اهل کتاب! به سوى سخنى که میان ما و شما یکسان است بیایید، که جز خداى یگانه را نپرستیم، و چیزى را شریک او قرار ندهیم، و بعضى از ما بعضى را اربابانى به جاى خدا نگیرد.» احیای معنویت الهی، این فطری‌ترین خواسته نهاد بشری، و در نتیجه نفی سلطه بر دیگران، تنها فصل مشترک حقیقی تمامی انسان‌ها و آغاز و بلکه پایان مسیر حل نزاع‌های بشریت خواهد بود، اگر بدانیم.»

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار