کد خبر: ۱۰۶۵۵
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد:

دوره تفضیلی آموزش تدبر در قرآن

محمد قدوسی‌زاده از برگزاری دوره تفضیلی آموزش تدبر در قرآن در گلستان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با حضور حجت‌الاسلام رائیجی از سازمان دارالقرآن الکریم کشور و جمعی از مربیان قرآنی در ۱۶ سطح و ۳۲ ساعت آموزشی از یکم مرداد شروع شده و به مدت چهار روز در اداره کل تبلیغات اسلامی استان ادامه دارد.
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
به گزارش پایگاه خبری نهضت، محمد قدوسی‌زاده در حاشیه این دوره آموزشی اظهار کرد: تدبر در قرآن موضوعی بار‌ها مورد سفارش قرآن و اهل‌بیت (ع) بوده و آیات مختلف قرآن اهمیت این موضوع را دو چندان کرده است.


سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه تلاوتی مورد عنایت خداوند است که تدبر در معانی آیات لحاظ شود، افزود: از جمله برکات نظام مقدس اسلامی که می‌توان از آن نهضت قرآنی یاد کرد، تشکیل جلسات روخوانی و روخوانی قرآن است که از ابتدای این نهضت شروع شده و همچنان بر قوت خود باقی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مأنوس شدن آحاد جامعه به قرآن، گفت: سازمان دارالقرآن‌الکریم به‌عنوان دستگاهی پیشگام و پیشرو در فعالیت‌های قرآنی در سطح‌های مختلف قرآنی اعم از حفظ، قرائت و سبک زندگی قرآنی در راستای تکریم و اغنای آموزشی و اتصال به حلقه مفقوده اقدام به برگزاری دوره‌های تدبر در قرآن در این اداره کرده است.

قدوسی زاده با بیان اینکه قرائت، تدبر در قرآن و حفظ لازمه انس با قرآن است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه و گرایش به فعالیت‌های قرآنی به شکل گسترده‌ای در جامعه رشد پیدا کرد، اما هنوز به جامعه آماری و انس بیشتر آحاد مردم به قرآن فاصله وجود دارد و به فرهنگ قرآنی مطلوب در جامعه نرسیدیم.

 

ارسال نظر