کد خبر: ۱۰۷۱۱
خطیب جمعه اراک گفت:

جریان با عظمت انسان ساز عاشورا تا ابد باقی خواهد ماند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار کرد: یکی از شرایط اصلی برای اینکه انسان دارای نفس مطمئنه شود ذکر و یاد خداست. انسانی که همه وجودش با خداوند باشد دنیا و آخرت را برای خود خواهد داشت.  
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

جریان با عظمت انسان ساز عاشورا تا ابد باقی خواهد ماند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به زیارت امین‌الله تصریح کرد: این زیارت‌نامه به نفس مطمئنه اشاره دارد و می‌فرماید یکی از ویژگی‌های داشتن نفس مطمئنه، محبوب بودن است که اصحاب امام زمان(عج) این ویژگی را دارند؛ یعنی آنها خداوند را دوست دارند و خداوند نیز متقابلا آنها را دوست دارد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه ماه محرم دو فصل دارد تصریح کرد: فصل اول همان روز عاشوراست اما فصل دوم بعد از واقعه عاشوراست و فرصت جدیدی است تا از مظلومیت قرآن، اسلام، اهل بیت و مسلمانان دفاع و با دشمنان اسلام مقابله شود. 

وی با تاکید بر اینکه جریان کربلا و عاشورا در تاریخ جهان بی‌سابقه خواهد ماند گفت: ائمه همواره تاکید داشته‌اند این جریان باعظمت انسان‌ساز تا ابد باقی خواهد ماند. انقلاب اسلامی، انقلابی عاشورایی و کربلایی بود و امام خمینی(ره) فردی بود که در مکتب امام حسین(ع) درس معرفت، مقاومت و امر به معروف و نهی از منکر را فراگرفته بود. شهدا، رزمندگان، ایثارگران و مردم انقلابی ایران نیز درس آموخته مکتب کربلا هستند و به همین دلیل افتخارات بزرگی را در طول این ۴۵ سال بدست آورده‌اند.

امام جمعه اراک ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد، قیامی بود که همانند روز عاشورا بود چراکه در روز پانزدهم خرداد، همه مسلمانان پای امام ایستادند و برای خدا قیام کردند. پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) نیز عزت، افتخار، استقلال و آزادی را برای کشور به ارمغان آورد و مردم و کشور را از دست جنایتکاران نجات داد. بعد از انقلاب نیز درست است کم و کاستی‌هایی وجود داشته اما در مجموع، کارنامه جمهوری اسلامی، کارنامه‌ای بسیار موفق و درخشان است و نقاط قوت ما بیشتر از نقاط ضعف است. 

خطیب جمعه اراک ضمن تشکر از مردم ایران بابت حضور در مراسم‌های ماه محرم اظهار کرد: مردم کشور ما بسیار قدرشناس هستند و از همه هیئات و گردانندگان مراسم‌های مذهبی تشکر می‌کنیم که این عظمت باشکوه را شکل دادند. دشمنان به دروغ می‌خواستند بگویند عزای امام حسین(ع) کمرنگ شده است اما این جمعیت پر شور و شعور حسینی، همانطور که از ابتدای انقلاب تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کردند، دوباره نشان دادند تا آخرین نفس پشت سر مقام معظم رهبری از اسلام و قرآن دفاع خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به سالروز تاسیس نماز جمعه گفت: عاشورا و نماز جمعه دو رکن اساسی برای احیای دین و زنده نگه داشتن جریان اسلام هستند. دشمنان ما کور هستند و نمی‌خواهند این شکوه و عظمت نماز جمعه عاشورایی را ببینند و تنها دنبال بهانه‌ هستند. برخی افراد فاسد، خود فروخته و مسئله ساز به دنبال ایجاد حاشیه و مسئله برای نظام جمهوری اسلامی هستند اما بدانند که در نهایت شکست خواهند خورد.

دری نجف آبادی افزود: مردم انقلابی ایران باید بسیار هشیار باشند تا فریب این افراد را نخورند. دختران عزیز نیز باید هوشیار باشند تا تحت تاثیر تبلیغات دشمن در رابطه با حجاب و عفاف قرار نگیرند. این کشور، کشور ولایت، شهادت و اهل بیت است و قابل تزلزل نیست و مردم مسلمان ایران اجازه نخواهند داد دشمنان به عاشورا، انقلاب، روحانیت و اسلام توهین کنند.

وی با اشاره به برگزاری بزرگداشت روز ایثار و مقاومت شهر اراک گفت: به مناسب سالروز شهادت ۲۰۷ نفر شهید اراکی در روز پنجم مرداد در دوران دفاع مقدس، مراسم باشکوهی برگزار شد که جای تقدیر از همه برگزارکنندگان دارد. 

 

ارسال نظر