کد خبر: ۱۰۷۵۸
میثم کهزادی:

راه خدمت به مردم را از مسجد شناختم

از هیئت تا خدمت، روایتی جذاب از خدمات و فعالیت‌های مختلف یک هیئتی در بیش از دو دهه خدمت جهادی است.
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، میثم کهزادی فعال فرهنگی و جهادی متولد ۶۵ که با تحصیلات عالیه دانشگاهی علاوه بر خدمات فرهنگی و مذهبی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و عمرانی و محرومیت‌زدایی سطح استان و شهرستان بدره در حال خدمت به مردم است، درباره خودش و فعالیت‌هایش گفت: وقتی که برای مکبری با پدرم به مسجد می‌رفتم پنج سال داشتم، کم‌کم در جلسات قرآنی مسجد عضو شدم و توانستم جزء ۳۰ قرآن کریم را حفظ کنم. در فضای مسجد بزرگ شدم و رشد فرهنگی و اجتماعی یافتم. در ۱۵ سالگی چون مسجد هیئت مذهبی نداشت، با دوستانم هیئت متوسلین به حضرت زهرا (س) مسجدجامع شهر بدره را تاسیس و یک سال بعد نشریه مسجد را راه‌اندازی کردیم. این روند ادامه داشت تا در سن ۱۷ سالگی به عنوان فرمانده پایگاه بسیج مسجدجامع و جوان‌ترین فرمانده در آن زمان شروع به خدمت کردم. 
وی ادامه داد: راه خدمت به مردم را از مسجد شناختم؛ به معنی واقعی هیئت و مسجد راه خدمت به مردم و سنگر مراقبت از بنیان خانواده‌هاست و کافیست که ما ابتدا خود را وقف در مسجد کنیم، بعد این فضای معنوی راه‌ها را برای خدمت باز می‌کند؛ هم خدمت به دین و هم خدمت به خلق. 
کهزادی گفت: در دهه ۸۰ با شروع خدمت در مسجد و هیئت راه برای جذب نوجوانان و جوانان باز شد تا جایی که ما در اواخر دهه ۸۰ بیش از ۳۵ حلقه تربیتی و معرفتی در سنین مختلف دور هم جمع کردیم و اتفاقات خوبی را با هم در عرصه‌های فرهنگی و تربیتی رقم زدیم؛ از برپایی خیمه در ایام فاطمیه تا حجره در ایام نیمه شعبان و دعوت از مداحان معروف کشوری، برگزاری کلاس‌های کمک درسی برای دانش آموزان، ارائه مشاوره به پذیرفته‌شدگان در دانشگاه، برگزاری مراسم مختلف فرهنگی و مذهبی و اجرای مراسم دعای ندبه در دامنه کبیر کوه همراه با صبحانه و پیاده‌روی که از جذاب‌ترین کارهای مسجد و هیئت برای نوجوانان و جوانان به شمار می‌رفت. 
وی خاطرنشان کرد: در دهه ۹۰ رویکرد ما علاوه بر تربیتی، تبلیغی، فرهنگی و مذهبی با همان روحیه هیئتی و مسجدی به سمت و سوی اجتماعی و جهادی رفت و خدمت به مردم به عنوان یک اصل در کار ما درآمد. کم‌کم زمانی که خودم دستم به جیبم رسید با همراهی دوستانم به شناسایی و رصد محله‌ها، روستاها و مناطق محروم پرداختیم و دیدیم جا برای کار زیاد است، اما ما توان مالی کافی نداریم. در این مرحله خیرین را هم شناسایی کردیم، چه خیرین بومی و چه غیر بومی، به سراغ همه رفتیم و با معرفی خانواده‌های محروم به آن‌ها گره‌گشایی‌ها آغاز شد. 
این فعال جهادی افزود: این امور باعث شد که ما در سال ۱۳۹۶ گروه جهادی رهروان ولایت شهرستان بدره را تاسیس کنیم و چراغی را برای مسیر تاریک محرومیت خانواده‌ها به دست گیریم و شب و روز درحال خدمت به نیازمندان باشیم. از سال ۱۳۹۳ موکب خادم الحسین (ع) شهر بدره را تاسیس کردیم و یک بار دیگر راه خدمت، این بار از جنس اربعین و برای زوار حسینی برایمان مهیا شد که این خدمات هرساله با فضل الهی و حمایت مردم رونق بیشتری می‌گیرد تا جایی که سال گذشته به بیش از ۹۰هزار نفر خدمت‌رسانی کردیم. 
کهزادی خاطرنشان کرد: قصه کارهایم طولانی و دراز است اما با شروع ویروس منحوس کرونا، فضایی عجیب و غریب در جامعه حاکم شد تا جایی که فرزندان به دیدار پدر و مادرشان نمی‌رفتند و جامعه ملتهب از این ویروس منحوس شد. ما در همان ابتدای کار وارد عرصه شدیم و هر جا خطر بود و خانواده‌های کرونایی بودند، می‌رفتیم. لباس مخصوص نداشتیم اما با بادگیر و دستکش آشپزخانه و کلاه و عینک، چند ماه بیش از ده‌ها خانواده را از این گرفتاری عجیب نجات دادیم. 
این جهادگر گفت: ما در ایام کرونا فرماندهی میدان را در دست گرفتیم و هیئت را محل تهیه، بسته‌بندی و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و بسته‌های بهداشتی کردیم. با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به میدان مواسات آمدیم و خانواده‌ها، کسبه و بازاریانی را که کرونا باعث ضرر و زیانشان شده بود، شناسایی کردیم و الحمدلله بنده به عنوان یکی از سه معتمد شهرستان صندوق حمایتی را تشکیل دادیم و با کمک خیرین و نیکوکاران با اهدای کارت هدیه، بسته‌های معیشتی و غذایی و بهداشتی تا پایان کرونا خدمتگزار مردم بودیم. 
وی افزود: خدمات ما در عرصه‌های دیگر عمرانی و ساخت و تکمیل منازل محرومین، تهیه وسایل سرمایشی و گرمایشی، تهیه البسه و کیف و کفش، نوشت‌افزار و بسته‌های معیشتی و مواد غذایی، کمک به بیماران و معرفی به مراکز درمانی و ده‌ها خدمت دیگر است که همگی با لطف خدا و عنایت اهل بیت (ع) و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم و به ویژه نیازمندان و محرومین صورت گرفت. 
کهزادی در پایان عنوان کرد: بنده برای ادامه خدمت وارد عرصه استانی شدم و از سال ۱۳۹۹ به عنوان رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی، جهادی استان خادمی می‌کنم. 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار