کد خبر: ۱۰۷۶۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

امام حسین (ع) امام زندگی است

حجت‌الاسلام قادری در مراسم یادمان شهدای گمنام پارک شغاب هیئت خادم‌الشهدا بوشهر با تشریح سبک زندگی حسینی، دوگانه دین و زندگی را به عنوان فصل سوم سبک زندگی حسینی برشمرد.
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

 به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قادری ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ در مراسم یادمان شهدای گمنام پارک شغاب هیئت خادم الشهدا بوشهر در سخنانی به تشریح سبک زندگی حسینی پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: فصل اول زندگی حسینی این نیست که فقط حضرت امام حسین (علیه‌السلام) را از مکه در روز عرفه تا عاشورا و بعد تا اربعین و برگشت اسرا و بعد هم تا یک سال و نیم بعد از عاشورا که حضرت زینب هست و عزاداری می‌کند بشناسیم، بلکه باید تمام زندگی امام حسین (علیه‌السلام) تبیین شده و نقشه راه زندگی ما باشد.

حجت‌الاسلام قادری با بیان اینکه شیعه بناست دستورالعمل زندگی را از اهل بیت بگیرد، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم حسینی زندگی کنیم باید در فصل دوم این شاخصه‌ها را برداریم و در میدان زندگی بیاریم.

وی ادامه داد: ما همیشه اهل بیت را در یک فضای تهی و یک فضای خیلی شسته و رفته بحث می‌کنیم و نتیجه‌اش این می‌شود که جوان می‌گوید در آن فضا گناه نکردن، و خوب رشد کردن آسان بوده و در این فضای موجود سخت است، چون فقط سخاوت ابی‌عبدالله را پردازش می‌کنیم و همین مقوله را هم در زندگی حضرت ابی عبدالله نمایش ندادیم بعد دستورالعمل پیاده کردن آن در زندگی را هم نیاورده‌ایم.

حجت‌الاسلام قادری با بیان اینکه زندگی محل امتحان و ابتلائات است، اظهار داشت: ما اگر آن شاخصه‌ها را در محل‌های ابتلا  آوردیم و بعد از آن محل‌های ابتلا توانستیم چنین شاخصه‌ها و همچین صفات و ویژگی‌هایی در بیاریم آن وقت می‌توانیم بگوییم شیعه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: دسته اول ابتلائات، شخصی است که با مسئله هویت، یعنی اینکه شخص بداند از کجا آمده، کجا ایستاده و کجا می‌خواهد برود، درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه دسته دوم ابتلائات خانوادگی است، تصریح کرد: در ابتلائات خانوادگی اگر هر کسی از اعضای خانواده وظیفه و جایگاه خود را در مقوله‌هایی از قبیل؛ تکریم پدر و مادر، پشتوانه همدیگر بودن، تقویت جریان عاطفی خانواده و تربیت درست بدانند، مشکلات حل می‌شود.
حجت‌الاسلام قادری اضافه کرد: مسئله سوم ابتلائات اجتماعی است که با ولاء اجتماعی و ولایت عرضی درمان می‌شود و باید همبستگی داشته باشیم و حواسمان به همدیگر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: فصل سوم زندگی حسینی دوگانه دین و زندگی است در این دوگانه سه تا قشر داریم قشری که می‌گوید اگر می‌خواهید از لحاظ معنوی رشد کنید، باید از ساختار اجتماعی جدا بشوید مانند مسیحیت.

وی ادامه داد: دسته دوم کسانی هستند که دین را تفنن و فوق العاده زندگی، و یکی از مسائل خارجی آن می‌دانند و می‌گویند من زندگی می‌کنم و یکی از زوایای غیر ضروری زندگی من دین و امور معنوی  است.

حجت‌الاسلام قادری تصریح کرد: دسته سوم که قرائت صحیح است و امام حسین (علیه‌السلام) بر سر همین قرائت جان خود را از دست داد، این است که دین و زندگی یکی هستند و روند رشد در زندگی سخت‌افزار و دین نرم‌افزاری است که آن را کنترل و هدایت می‌کند و قسم و بخش مهمی از زندگی من همین تنظیم و روز آمدی ایدئولوژی و پرداختن به آن مانند آمدن به هیئت‌هاست.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار