کد خبر: ۱۰۸۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

«تبیین» و «بصیرت افزایی» رسالت مهم خبرنگار متعهد است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: خبرنگار متعهد و انقلابی رسالت مهم «تبیین» و «بصیرت افزایی» را در جامعه به منصه ظهور می‌رساند.
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز رسانه و روابط عمومی تبلیغات اسلامی اردبیل ضمن گرامیداشت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، این هنر رسانه‌ای را از مهم‌ترین ابزار برای آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در جامعه عنوان و اظهار کرد: خبرنگاران باید در انجام حرفه خبرنگاری، سرعت عمل، دقت، نظم و امانتداری را رعایت کنند که امانتداری در خبرنگاری بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: اصحاب رسانه و قلم با دو ابزار تخصص حرفه ای و تعهد حرفه ای همراه با آموزش، آگاه سازی و ترویج تفکر عقلانی در جامعه نقش مهمی در روند گذر جامعه ایران از سنت به مدرنیته ایفا کنند و با روشنگری ترکیب عقلانی، اخلاقی، وحدانی، و انسانی سنت و مدرنیته، تنویر افکار عمومی از مخاطرات دنیای مدرن و نیز حفظ اصالت و سنت در راستای تحقق حیات طیبه و نیل به حقیقت به تربیت نسلی عقلانی و معنوی کمک کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، خبر را عامل مهمی در تربیت افکار و اذهان عمومی جامعه دانست و افزود: خبری که خبرنگار تهیه کرده و به اطلاع مردم می‌رساند بایستی درست، روشن و جامع و به دور از ابهام و کنایه به دست مخاطب برسد. در عین حال خبری کامل است که به پرسش‌هایی که برای مخاطبین خبر به وجود می‌آید، پاسخ بدهد. در این صورت مردم به خبرنگار اعتماد کرد و نیازهای خبری خود را از وی دریافت می‌کنند.

مطالبه گری و نقد منصفانه اساس کار خبرنگاران

حجت الاسلام جعفرزاده تبیین و بصیرت افزایی را از وظایف مهم خبرنگار متعهد و انقلابی عنوان کرد و افزود: از مهم‌ترین رسالت‌های خبرنگاران و اهالی رسانه مطالبه‌گری، نقد منصفانه و فرهنگ‌سازی است، اگر اصحاب رسانه به رسالت خود به درستی عمل کنند می‌توانند موجب توسعه و پیشرفت کشور و استان شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، خبرنگار را واسطه مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: در دنیای کنونی که همگان سرگرم کار خویش اند، این خبرنگاران رسانه‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند. آن‌ها، از یک طرف درد دل مردم را می‌شنوند و به مقامات بالا انتقال می‌دهند، و از سوی دیگر، پاسخ‌های مسئولان را به آگاهی مردم می‌رسانند.

وی افزود: یکی دیگر از رسالت‌های مهم خبرنگاری حرفه ای، مراقبت از فضای رسانه‌ای، آموزش، آگاه‌سازی و فرهنگ پذیری مخاطبان و رساندن آنها به درجه‌ای از سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی است که بتوانند در فضای پر آشوب رسانه‌ای جامعه مدرن امروزی، سره را از ناسره و واقعیت‌ها را از دروغ پردازی‌های رسانه‌ای تشخیص دهند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار